Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przeciwmgielne PRZÓD
Autor Wiadomość
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 13-11-2013, 18:00   

Koniecznie daj przekaźnik, ten przełącznik nie wytrzyma obciążenia dwóch żarówek 55W! :D
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-11-2013, 18:42   

Dzięki za radę - tak zrobię, muszę tylko zamówić to ustrojstwo ;)
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 13-11-2013, 23:52   

Przygotuj się na delikatne podpiłowanie ramki mianowicie każdy przełącznik na jednym z boków ma wystający kawalek plastiku żeby było ciekawiej to przyciski mają ten wystający plastik na różnych wwysokosciach a to tylko dlatego zebyś nie pomylił kolejnosci jak wyjmniesz wszystkie przełączniki ze srebrnej ramki. Możliwe ze ten przełącznik będzie pasował idealnie w tunel pod zaślepką ja dokładałem wyłacznik TCS i okazało sie że wycięcie w ramce jest troche niżej niż wystający plastik w przycisku. Musiałem delikatnie podpiłowac ramkę zeby wszedł
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 14-11-2013, 12:57   

rapart napisał/a:
Mam już wszystkie elementy układanki, więc w weekend najpewniej składanie. ...
...(..)...
Zdjęcia gotowych halogenów wkrótce.

Chyba cię jeszcze bóg nie pokarał !
TY rapart masz obfotografować każdą czynność, co by się do "Sam naprawiam" nadawało :mrgreen:

powodzenia i sukcesu
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-12-2013, 13:19   




_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 27-12-2013, 13:49   

Ładnie. :) Przydałyby mi się takie. :grin:
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-12-2013, 17:49   

Więc już mówię, jak ja robiłem swoje:
1. wyciąłem z kartonu kształt obudowy, przykładałem do zderzaka i docinałem, aby pasował się idealne,
2. karton przyłożyłem do linoleum, odrysowałem i wyciąłem dwie "formy" - pełne, bez otworów,
3. przetarłem gumolit pastą do butów (stary sposób na najprostszy rozdzielacz), pomalowałem żelkotem i nałożyłem dwie warstwy włókna z żywicą - nie trzeba tak robić, można od razu pomalować żywicą, odczekać trochę do stwardnienia i dopiero wtedy nakładać warstwy z włóknem, miałem zapas swojego materiału (żelkot, żywica epoksydowa), jednak w każdym sklepie budowlanym można kupić żywicę poliestrową (trochę słabsza, ale tutaj spokojnie można wykorzystać) z wystarczającą ilością mat (mała puszka, chyba 12 zł?),
4. po oderwaniu elementów czas na bardziej skomplikowaną sprawę - okręgi oraz ranty, wycinamy otwór (ja użyłem otwornicy, można normalnie nożem, brzeszczotem itp.), doklejamy np. na Poxipol plastikowy okręg (z rurki PCV np.), a boki elementów oklejamy taśmą, najlepiej aluminiową, aby zbudować ranty, ja wpuściłem też śruby,
5. znowu laminujemy - nałożyłem dwie warstwy, dokładnie na brzegach oraz dookoła okręgu,
6. zrywamy taśmę z rantów i zajmujemy się wykończeniem - szpachlówka, nakładanie, szlifowanie, ogólne wykończenie.

Tak w kilku zdjęciach wyglądał proces - z młotkami doklejone okręgi:




_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2013, 18:38   

kawał dobrej roboty
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 27-12-2013, 19:14   

Myślałem żeby coś takiego zrobić z polistyrenu (HIPS) o grubości 2-3 mm kształtując to metodą próżniową. Dałoby się w ten sposób w sumie uzyskać dużą powtarzalność tych elementów ;)
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-12-2013, 19:36   

Tak samo można zrobić z laminatem, robiąc formy z gotowych elementów ;)
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo