Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-11-2013, 18:42
Dzięki za radę - tak zrobię, muszę tylko zamówić to ustrojstwo
_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
Wysłany: 13-11-2013, 23:52
Przygotuj się na delikatne podpiłowanie ramki mianowicie każdy przełącznik na jednym z boków ma wystający kawalek plastiku żeby było ciekawiej to przyciski mają ten wystający plastik na różnych wwysokosciach a to tylko dlatego zebyś nie pomylił kolejnosci jak wyjmniesz wszystkie przełączniki ze srebrnej ramki. Możliwe ze ten przełącznik będzie pasował idealnie w tunel pod zaślepką ja dokładałem wyłacznik TCS i okazało sie że wycięcie w ramce jest troche niżej niż wystający plastik w przycisku. Musiałem delikatnie podpiłowac ramkę zeby wszedł
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-12-2013, 17:49
Więc już mówię, jak ja robiłem swoje:
1. wyciąłem z kartonu kształt obudowy, przykładałem do zderzaka i docinałem, aby pasował się idealne,
2. karton przyłożyłem do linoleum, odrysowałem i wyciąłem dwie "formy" - pełne, bez otworów,
3. przetarłem gumolit pastą do butów (stary sposób na najprostszy rozdzielacz), pomalowałem żelkotem i nałożyłem dwie warstwy włókna z żywicą - nie trzeba tak robić, można od razu pomalować żywicą, odczekać trochę do stwardnienia i dopiero wtedy nakładać warstwy z włóknem, miałem zapas swojego materiału (żelkot, żywica epoksydowa), jednak w każdym sklepie budowlanym można kupić żywicę poliestrową (trochę słabsza, ale tutaj spokojnie można wykorzystać) z wystarczającą ilością mat (mała puszka, chyba 12 zł?),
4. po oderwaniu elementów czas na bardziej skomplikowaną sprawę - okręgi oraz ranty, wycinamy otwór (ja użyłem otwornicy, można normalnie nożem, brzeszczotem itp.), doklejamy np. na Poxipol plastikowy okręg (z rurki PCV np.), a boki elementów oklejamy taśmą, najlepiej aluminiową, aby zbudować ranty, ja wpuściłem też śruby,
5. znowu laminujemy - nałożyłem dwie warstwy, dokładnie na brzegach oraz dookoła okręgu,
6. zrywamy taśmę z rantów i zajmujemy się wykończeniem - szpachlówka, nakładanie, szlifowanie, ogólne wykończenie.
Tak w kilku zdjęciach wyglądał proces - z młotkami doklejone okręgi:
_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 27-12-2013, 19:14
Myślałem żeby coś takiego zrobić z polistyrenu (HIPS) o grubości 2-3 mm kształtując to metodą próżniową. Dałoby się w ten sposób w sumie uzyskać dużą powtarzalność tych elementów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum