Puma straciła na mocy |
Autor |
Wiadomość |
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 23-09-2014, 21:08
|
|
|
Dukes napisał/a: | Rozrząd da się sprawdzić dość łatwo ale trzeba ściągnąć pokrywę zaworów. Wtedy należy wykręcić świecę z pierwszego cylindra włożyć tam cienki śrubokręt lub twardy patyk i tak kręcić wałem korbowym aby tłok znajdował się w górnym martwym punkcie. Należy wtedy zobaczyć czy nacięcia, które znajdują na końcu wałków rozrządu (od strony cewki zapłonowej) są poziomo i równolegle do głowicy. Jeśli tak to rozrząd jest ustawiony prawidłowo | ustawiałes tak rozrzad w pumie?
trojan6 napisał/a: | Mówisz tutaj też można szukać tropu | Możliwe |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 23-09-2014, 22:51
|
|
|
Nie no ustawia się na blokady bo jak odkręcisz koło pasowe wału korbowego to się wszystko rozjedzie, na wale nie ma klina i koło zębate na którym pracuje pasek rozrządu obraca się jak chce Ale w ten stosunkowo prosty sposób, który opisałem wcześniej można po prostu sprawdzić czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo. |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 24-09-2014, 07:19
|
|
|
tak, wiem ale opisałes sposób taki w którym trzeba rozpinać rozrząd. |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 24-09-2014, 18:17
|
|
|
A co Ty chcesz rozpinać przy sprawdzaniu ustawienia rozrządu opisanym przeze mnie sposobem? |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 24-09-2014, 21:54
|
|
|
yyy, true zareciłem sie |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 27-09-2014, 18:01
|
|
|
Puma wróciła od mechanika. Niestety ten nic nie zrobił.
Jak sprawdzić czy któraś poduszka skrzyni/silnika nie jest do wymiany? Da się w ogóle? |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 28-09-2014, 10:50
|
|
|
da się. Reczny i próba ruszania na półsprzegle, takie szarpanie. Wtedy widać jak bardzo pracuje silnik. najlepiej to na kanale zrobic no, ale jak to obok auta z otwartą maską. |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 02-10-2014, 12:06
|
|
|
Gazownik przy okazji wymiany filtrów gazu stwierdził, że przyczyną szarpania w Pumie może być cewka zapłonowa.
Auto przez chwilę po starcie, dopóki silnik się nie nagrzeje jakby mniej szarpie.
Oczywiście po nagrzaniu tak samo na gazie i benzynie.
Czy zakup używanej oryginalnej cewki ma sens na krótką metę czy też nie bawić się lepiej od razu nową?
Czekam na komentarze. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-10-2014, 09:37
|
|
|
od razu nowa jak jest kasa,bo wiele pum niestety ma problemy z cewkami i latwo trafic na zuzyta juz uzywana część. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
xEndriuux
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 12-10-2017, 19:56
|
|
|
Witam.
Podepne się pod temat, mam taki oto problem:
pumka jest zmulona na niskich obrotach, praktycznie słabo się rozpędza, dopiero od 3,5tyś obrotów ewidentnie ożywa.
proszę bardzo o sugestie.
[ Dodano: 15-10-2017, 11:46 ]
to jak będzie pomoże ktoś coś ?? |
|
|
|
|
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 15-10-2017, 17:19
|
|
|
Ja walczyłem dłuuugo z szarpaniem silnika link. Jedną z prób jakie przeprowadziłem było odłączenie wtyczki zaworu VCT. Wtedy auto właśnie było zmulone na niższych obrotach. Sprawdź u siebie czy działa ten system |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 25-10-2017, 17:29
|
|
|
u nas pomogła wymiana kabli WN |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 25-10-2017, 18:44
|
|
|
Zabrzmi to maniakalnie , ale sugeruje zacząć od ELM327 i FORScan'a .
Toż można zobaczyć co się dzieje przy przejściu np. z 2500 obrotów na 4000 RPM z zależnościami temperatur, napięć, przepływów...A przynajmniej będzie można te pierdoły wykluczyć, jak jest dobrze |
|
|
|
|
|