Otwarty przez: Opoya 16-08-2011, 07:33 |
Jaki olej? |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekk31
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2015 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-08-2015, 16:19
|
|
|
Odswieze nieco bo juz zglupialem.. wlalismy 4l 10w40 mobila, bylo malo, wlalismy jeszcze z pol litra i dalej malo, to ile w koncu ten 1.7 ma? Chyba ze bagnet od jakiegos innego forda |
|
|
|
|
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 05-08-2015, 17:30
|
|
|
przyznam się że sam zapomniałem,a wymieniałem w styczniu http://autosotua.com/olej-silnikowy/ford/puma.html |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
|
|
|
|
krzysiekk31
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2015 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-08-2015, 18:13
|
|
|
No to teoretycznie wlalem idealnie... zatem moze to zabrzmi kuriozalnie ale niech jakis posiadacz silnika
1,7 zmierzy dlugosc bagnetu.. bo na moim nadal jest ponizej |
|
|
|
|
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 05-08-2015, 19:14
|
|
|
46,2cm ma bagnet bez rączki a skala zaczyna się na trzecim centymetrze a kończy na czwartym.
To teraz moja kolej na dziwne pytanie... auto przy pomiarze stoi na równym? |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
krzysiekk31
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2015 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-08-2015, 19:17
|
|
|
kapuju napisał/a: | auto przy pomiarze stoi na równym? |
jasne jutro zmierzę swój, ale z tego co piszesz to raczej mój długością nie odbiega "na oko" |
|
|
|
|
screen
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 247 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-08-2015, 20:14
|
|
|
Według instrukcji oryginalnej, niemieckiej od Pumy pojemność 1.7- 4,5 l, pojemność 1.4 -4,0 l. Więc wlałeś katalogowo. Filtr oleju dobrze dokręcony, nie masz żadnej plamy pod autem, a podczas pomiaru auto było ustawione na równym podłożu? |
_________________
|
|
|
|
|
temek15
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce
|
Wysłany: 05-08-2015, 21:56
|
|
|
Ja zmieniałem olej tydzień temu i wlałem 4,6 litra. |
_________________ Dziękuję za uwagę! |
|
|
|
|
krzysiekk31
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2015 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-08-2015, 22:19
|
|
|
http://www.tinypic.pl/e4827vwch2io dopiero teraz zauwazylem, ze znaczy, ow metalowy wezyk biegnie po calej prawie dlugosci blotnika a wyciek zlokalizowany jest (stojac przodem) do auta po leweej stronie.. wezyk ucieka ku gorze przed rawym kolepytanie czy ten wezyk ma w.ogole cos wspolnego z olejem, bo moze to byc stary olej )do miski przy odkrecaniu wpadl nam filtr i troche pochlapalo . Autko oczywiscie stalo na rownym, jutro jeszcze sprawdze dla swietego spokoju |
|
|
|
|
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 06-08-2015, 16:37
|
|
|
jak na moje to to są rurki od wspomagania. Idą od przekładni wzdłuż ściany grodziowej,później w okolicach paska klinowego prosto pod chłodnice żeby tam zawrócić i skończyć podróż w pompie wspomagania obok zbiorniczka płynu chłodniczego...że tak powiem |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
krzysiekk31
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2015 Posty: 25 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-08-2015, 19:54
|
|
|
Się wsio zgadza, mechanik to dzisiaj potwierdził a ja tylko utwierdziłem sie w przekonaniu jak skręciłem maksymalnie koła (pompa juz kwiczy od jakiegoś czasu) a w tym miejscu pojawiają sie plamki ;x da się to prowizorycznie póki co zalepić czy tylko wymiana tego wężyka? Wracając do poziomu oleju, sprawdzało dwóch mechaników i też zgłupiali możliwe ejst, że ktoś wymieniał miskę na większą czy coś? no gdzieś to do jasnej anieli musi się lokować skoro nie ucieka pod samochód |
|
|
|
|
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 06-08-2015, 21:05
|
|
|
może miskę od stara masz?
ja bym lał aż by mi się nie pokazało na miarce,a jeśli nie tam to w innym miejscu w końcu wyjdzie...w wydechu np
Te rurki to chyba lepiej kiedyś wymienić bo z tego co mi świta to tam jakieś ciśnienie jest czy coś podobnego. Moment awarii wspomagania daje efekt taki jak przy zgaszeniu silnika czy pęknięcia paska klinowego podczas jazdy(oby nie na zakręcie). Jeśli nie masz takich doświadczeń to nie polecam próbować
prowizorycznie jakaś obejma od instalacji hydraulicznych mi przychodzi na myśl ale po pierwsze nie wiem czy zda egzamin,a po drugie nie wciśniesz tam takiego cuda.
Może zlokalizować nieszczelność i pospawać? Pamiętam że jak chciałem dospawać te rurki do przekładni od fiesty to jedno było stalowe,a drugie aluminium tylko nie pamiętam które gdzie. |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
screen
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 247 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-06-2016, 14:41
|
|
|
Właśnie jestem przed wymianą oleju. Jak wynika z dokumentacji jest zalana 5w30 (przebieg 171 tyś),niestety brak informacji jakiej firmy .Na razie mało kilometrów przejechałem kotem, ale żadnych niepokojących objawów typu kopcenie czy znikanie oleju brak . Przejdę raczej na 5w40, i z racji tego że w drugim aucie mam Valvoline max life 5w40 pewnie pumka też go otrzyma . Czy ktoś używa tego oleju w Pumie? a może macie inne propozycje. |
_________________
|
|
|
|
|
asia16139
Dołączyła: 04 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 05-09-2016, 06:26
|
|
|
Podczepie się pod olejowy temat. Czy lekki ubytek oleju co 4-5 miesięcy można uznać za normalny w roczniku 1998? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 05-09-2016, 07:12
|
|
|
Ubytek oleju określa się najczęściej w ilości L/1000 km, postaraj się dowiedzieć ile tego oleju pobiera na jaki dystans, bo inaczej się patrzy jeśli bierze 1L oleju na 10 tyś. km i np. 1 tyś. km Jeśli to 1.7 to zapewne gubi ten olej przez nieszczelność pokrywy zaworów i walniętą odmę |
|
|
|
|
|