Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Opoya
16-08-2011, 07:33
Jaki olej?
Autor Wiadomość
krzysiekk31 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-08-2015, 16:19   

Odswieze nieco bo juz zglupialem.. wlalismy 4l 10w40 mobila, bylo malo, wlalismy jeszcze z pol litra i dalej malo, to ile w koncu ten 1.7 ma? Chyba ze bagnet od jakiegos innego forda :x
 
 
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 05-08-2015, 17:30   

przyznam się że sam zapomniałem,a wymieniałem w styczniu :razz: http://autosotua.com/olej-silnikowy/ford/puma.html
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 05-08-2015, 18:03   

instrukcja Ford Puma
 
 
krzysiekk31 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-08-2015, 18:13   

No to teoretycznie wlalem idealnie... zatem moze to zabrzmi kuriozalnie ale niech jakis posiadacz silnika
1,7 zmierzy dlugosc bagnetu.. bo na moim nadal jest ponizej
 
 
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 05-08-2015, 19:14   

46,2cm ma bagnet bez rączki a skala zaczyna się na trzecim centymetrze a kończy na czwartym.
To teraz moja kolej na dziwne pytanie... auto przy pomiarze stoi na równym? :wink:
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
 
 
krzysiekk31 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-08-2015, 19:17   

kapuju napisał/a:
auto przy pomiarze stoi na równym? :wink:


jasne :) jutro zmierzę swój, ale z tego co piszesz to raczej mój długością nie odbiega "na oko" :)
 
 
screen 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-08-2015, 20:14   

Według instrukcji oryginalnej, niemieckiej od Pumy pojemność 1.7- 4,5 l, pojemność 1.4 -4,0 l. Więc wlałeś katalogowo. Filtr oleju dobrze dokręcony, nie masz żadnej plamy pod autem, a podczas pomiaru auto było ustawione na równym podłożu?
_________________

 
 
temek15 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 133
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 05-08-2015, 21:56   

Ja zmieniałem olej tydzień temu i wlałem 4,6 litra.
_________________
Dziękuję za uwagę!
 
 
krzysiekk31 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-08-2015, 22:19   

http://www.tinypic.pl/e4827vwch2io dopiero teraz zauwazylem, ze znaczy, ow metalowy wezyk biegnie po calej prawie dlugosci blotnika a wyciek zlokalizowany jest (stojac przodem) do auta po leweej stronie.. wezyk ucieka ku gorze przed rawym kolepytanie czy ten wezyk ma w.ogole cos wspolnego z olejem, bo moze to byc stary olej )do miski przy odkrecaniu wpadl nam filtr i troche pochlapalo :) . Autko oczywiscie stalo na rownym, jutro jeszcze sprawdze dla swietego spokoju
 
 
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 06-08-2015, 16:37   

jak na moje to to są rurki od wspomagania. Idą od przekładni wzdłuż ściany grodziowej,później w okolicach paska klinowego prosto pod chłodnice żeby tam zawrócić i skończyć podróż w pompie wspomagania obok zbiorniczka płynu chłodniczego...że tak powiem :razz:
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
 
 
krzysiekk31 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 25
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2015, 19:54   

Się wsio zgadza, mechanik to dzisiaj potwierdził a ja tylko utwierdziłem sie w przekonaniu jak skręciłem maksymalnie koła (pompa juz kwiczy od jakiegoś czasu) a w tym miejscu pojawiają sie plamki ;x da się to prowizorycznie póki co zalepić czy tylko wymiana tego wężyka? Wracając do poziomu oleju, sprawdzało dwóch mechaników i też zgłupiali :) możliwe ejst, że ktoś wymieniał miskę na większą czy coś? no gdzieś to do jasnej anieli musi się lokować skoro nie ucieka pod samochód :D
 
 
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 06-08-2015, 21:05   

może miskę od stara masz? :wink:
ja bym lał aż by mi się nie pokazało na miarce,a jeśli nie tam to w innym miejscu w końcu wyjdzie...w wydechu np :razz:

Te rurki to chyba lepiej kiedyś wymienić bo z tego co mi świta to tam jakieś ciśnienie jest czy coś podobnego. Moment awarii wspomagania daje efekt taki jak przy zgaszeniu silnika czy pęknięcia paska klinowego podczas jazdy(oby nie na zakręcie). Jeśli nie masz takich doświadczeń to nie polecam próbować :mrgreen:

prowizorycznie jakaś obejma od instalacji hydraulicznych mi przychodzi na myśl ale po pierwsze nie wiem czy zda egzamin,a po drugie nie wciśniesz tam takiego cuda.
Może zlokalizować nieszczelność i pospawać? Pamiętam że jak chciałem dospawać te rurki do przekładni od fiesty to jedno było stalowe,a drugie aluminium tylko nie pamiętam które gdzie.
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
 
 
screen 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-06-2016, 14:41   

Właśnie jestem przed wymianą oleju. Jak wynika z dokumentacji jest zalana 5w30 (przebieg 171 tyś),niestety brak informacji jakiej firmy :roll: .Na razie mało kilometrów przejechałem kotem, ale żadnych niepokojących objawów typu kopcenie czy znikanie oleju brak :grin: . Przejdę raczej na 5w40, i z racji tego że w drugim aucie mam Valvoline max life 5w40 pewnie pumka też go otrzyma . Czy ktoś używa tego oleju w Pumie? a może macie inne propozycje.
_________________

 
 
asia16139 

Dołączyła: 04 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 05-09-2016, 06:26   

Podczepie się pod olejowy temat. Czy lekki ubytek oleju co 4-5 miesięcy można uznać za normalny w roczniku 1998?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 05-09-2016, 07:12   

Ubytek oleju określa się najczęściej w ilości L/1000 km, postaraj się dowiedzieć ile tego oleju pobiera na jaki dystans, bo inaczej się patrzy jeśli bierze 1L oleju na 10 tyś. km i np. 1 tyś. km ;) Jeśli to 1.7 to zapewne gubi ten olej przez nieszczelność pokrywy zaworów i walniętą odmę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo