Układ dolotowy do Forda Pumy 1.4 '98 |
Autor |
Wiadomość |
MalinaOln
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 05 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-10-2015, 22:13 Układ dolotowy do Forda Pumy 1.4 '98
|
|
|
Witam! Jakiś czas temu ubzdurałam sobie, że przerobię jakoś swoją Pumę. Na pierwszy etap tuningu wybrałam właśnie układ dolotowy. Wiem, że jest tu wiele tematów dotyczących tego układu ale są przestarzałe albo nie do końca zawierają to czego potrzebuję.. :C
Nie rozczulajmy się.. Wracając do układu.
Przeszukałam wiele stron internetowych w celu odnalezienia tego jedynego najlepszego. No i się udało.. Chyba Jedynym jaki się natrafił był układ dolotowy firmy Aoma air filters - http://allegro.pl/uklad-d...5692106951.html no i K&N(jednak ten układ jest na tą chwilę nie na moją kieszeń)
Widziałam w starszych tematach na forum, że są tutaj posiadacze układów Simota i w sumie w to bym najchętniej strzelała. Jednak nie ma ich w Polsce. Dzwoniłam do jedynego(rzekomo) dystrybutora Simoty w Polsce i powiedział, że ich od jakiegoś czasu nie zamawiają, bo zwyczajnie nie ma na nie popytu.
Oczywiście rozmawiałam już z wieloma osobami m.in - posiadaczami Pum po tuningu którzy byli zadowoleni z takiego układu(w tym przypadku Simota) albo wręcz wku*w**eni, że kiedykolwiek takie coś zrobili i odradzali. Mechanikami, którzy uspokoi mnie co do kwestii ewentualnych problemów z silnikiem itp itd. Uświadomili, że nie zmieni to osiągów(co raczej wiadome) tylko zmienią dźwięk na basowy i zapewni lepszą cyrkulację powietrza w silniku.
Podsumowując...
Powiedzcie mi szczerze, czy warto pchać się w taki układ dolotowy? Czy firma jest godna polecenia? A może macie jakieś inne pomysły?
Dziękuje z góry za odpowiedź! |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 15-10-2015, 07:11
|
|
|
Daj sobie spokój ze stożkami, lepiej na tym wyjdziesz jeśli kupisz wkładkę bawełnianą np. K&N i zrobisz łapacz chłodnego powietrza na wzór tego z FRP.
http://www.projectpuma.co...php?f=51&t=4781 |
|
|
|
|
MalinaOln
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 05 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-10-2015, 09:14
|
|
|
Ech kurczę, troche przy tym roboty. A ja jakby to powiedziec nie posiadam takich zdolności.. Chciałam zwyczajnie cos dokupić zamontować(a dokładnie zlecić montaż znajomemu mechanikowi) i mieć ta świadomość ze włożyłam cos od siebie do auta. Jednak dziękuje za podpowiedź nie ukrywam, ze moze kiedyś uda mi sie zrealizować i stworzyć cos takiego. |
_________________ Ford Puma 1.4 Moondust Silver
Ford Puma 1.7 Panther Black
|
|
|
|
|
Jqb
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 87 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-10-2015, 22:05
|
|
|
Posłuchaj Dukes-a bo ma rację, jeśli chcesz wydać kasę to lepiej zainwestuj we wkładkę K&N lub Pipercross (200-100zł) jakiś przyrost mocy i momentu jest (>=1%) ale tego nie odczujesz lub wydaj na lepszy olej bo jak wiadomo im mniejsze tarcie tym mniejsza strata na sprawności itp itd. Chcesz znać opinie to przewałkuj ten temat http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=202 a się wszystkiego dowiesz a w szczególności o tym że stożek może nawet pogorszyć osiągi. A tak własną opinią jeśli masz 1.4 to wiele nie zdziałasz, jedynie odchudzenie samochodu lub kosztowana zmiana całego wydechu ale czy warto? Zmień na 1.7 |
|
|
|
|
MalinaOln
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 05 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-10-2015, 22:22
|
|
|
Kurcze poznałam już tak wiele opinii, że sama do końca nie wiem co z tym zrobić. Każdy ma inne zdanie, każdy coś innego od siebie doda i weź tu kobieto nieobeznana w tych sprawach wywnioskuj co będzie najlepszym rozwiązaniem. Jako, że jestem uparta będę drążyć dalej i będę jeszcze bardziej się wkurzać, że nie wiem co zrobić. A co do zmiany na inną. Serce by mi pękło jak miałabym ją sprzedać lub zamienić. C: |
_________________ Ford Puma 1.4 Moondust Silver
Ford Puma 1.7 Panther Black
|
|
|
|
|
Jqb
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 87 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-10-2015, 22:49
|
|
|
Tylko wiesz tam masz udokumentowane na hamowni skutki i tylko tak potwierdzone są subiektywnymi opiniami Zasada stożka niby jest prosta: więcej powietrza=więcej mocy, nic bardziej mylnego (ktoś po coś stworzył intercooler dlatego jeśli już montować stożek to musisz mieć pewność, że dostanie zimniejsze powietrze niż przez fabryczny filtr ( a sportowy filtr również daję więcej powietrza przy czym jest w fabrycznej obudowie ). Tak nawiasem ten zestaw Aomy za 200zł owszem wygląda "profesjonalnie" (sam nad nim myślałem kilka razy ) ale wolałbym przeznaczyć to na sportową wkładkę + olej(lub dodatek )do skrzyni grafitowy lub ceramiczny(jeszcze wyższa półka) w Twoim przypadku nawet do silnika bo w 1,7 jest nicasil (inna bajka) bo znając się na Fizyce: mniejsze opory, tarcie=mniejsza strata sprawności z co za tym idzie mniejsze utrata mocy co spokojnie może pokazać hamownia |
|
|
|
|
pumbart [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2015, 08:48
|
|
|
A po co w ogóle montować stożek jak to i tak nic nie daje według mnie Jedynie to odgłos się zmieni. Nie wiadomo czy też silnik będzie chciał chodzić prawidłowo na stożku bo może być i tak że będzie się dławił albo jeszcze co innego może się dziać |
|
|
|
|
MalinaOln
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 05 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-10-2015, 11:07
|
|
|
Ech.. :C Zajadę dzisiaj do jednego sklepu z częściami i po tym chyba zakończę poszukiwania. Zwyczajnie nie warto pchać sie w cos na czym sie człowiek nie zna.. :C Moze kiedyś wynajde cos innego bo tak łatwo nie odpuszcze. Dziękuje za pomoc Panowie |
_________________ Ford Puma 1.4 Moondust Silver
Ford Puma 1.7 Panther Black
|
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 16-10-2015, 18:42
|
|
|
Tutaj jeszcze filmik 'Pogromców mitów' ale tych związanych z 'tjuningiem' silnika Na przykładzie Hondy S2000 pokazali co daje stożek w aucie, czyli nic po za dźwiękiem i osłabieniu silnika, w szczególności latem gdy pod maską jest duchota jak w saunie
https://www.youtube.com/watch?v=xwNtjKT_1cA |
|
|
|
|
MalinaOln
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 05 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-10-2015, 09:42
|
|
|
No niestety przeważająca liczba zdań jest za zrezygnowaniem z tego pomysłu.. :C Właśnie tak będę musiała uczynić ale nie poddam się. Wynajdę coś innego!
Jeszcze raz dziękuje wszystkim za udzielenie mi rad i poświęcenie czasu! |
_________________ Ford Puma 1.4 Moondust Silver
Ford Puma 1.7 Panther Black
|
|
|
|
|
Yojimbo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 131 Skąd: Oppeln
|
Wysłany: 17-10-2015, 13:51
|
|
|
Polecam wkładkę pipercrossa! Zwykle najwięcej do powiedzenia mają Ci, co najmniej zrobili, więc z mechanikami z zawodu raczej o tuningu nie ma co rozmawiać Z jednej strony radziłbym Ci olać stożki itd, ale jak widzę entuzjazm i chęć robienia czegoś, to chcę powiedzieć "go for it". Dobrze przemyślany stożek zawsze coś da, ale trzeba pamiętać że silnik to w istocie pompa, więc jak dolot, to i zaraz wydech. Problem leży głównie w silniku który posiadasz, z 1.4 niewiele będzie, najlepszym wyjściem byłby swap. Jeżeli chcesz dać autku coś od siebie, to może zajmij się wyglądem? |
|
|
|
|
MalinaOln
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 05 Wrz 2015 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-10-2015, 15:20
|
|
|
Już myślałam o tym wcześniej ale najpierw chciałam załatwić sprawę z tym układem dolotowym. Jednak przystanę na wizualu bo jakby nie patrzeć od czegoś trzeba zacząć. Nie? |
_________________ Ford Puma 1.4 Moondust Silver
Ford Puma 1.7 Panther Black
|
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 17-10-2015, 23:57
|
|
|
Też się zgadzam ze stożko-sceptykami. A uważam, że dla wiekowego silnika 1.4 warto zacząć od wyczyszczenie i odtłuszczenie całego układu dolotowego co daje mierzalne efekty. Ale calutkiego, od obudowy filtra do przepustnicy z czujnikami, przepływkami, bocznikowymi, ect. Po solidnej samoadaptacji doznania podczas jazdy narastają ...stożkowo |
|
|
|
|
|