Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
23-04-2016, 16:22
Wymiana filtra powietrza - jaki TORX??
Autor Wiadomość
lagics 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-04-2016, 08:53   Wymiana filtra powietrza - jaki TORX??

Hej. Takie szybkie pytanie, kupilem filtr powietrza i chce go wymienic jakiego torxa bede potrzebowal do tego bo mechanik chce za to 30zl a mysle ze nie jest to zbyt skomplikowane? Dzieki!
 
 
Barbara3121958 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 16 Sie 2012
Posty: 193
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-04-2016, 12:16   

lagics, Dobrze Ci radzę zmień mechanika. To jest rozbój w biały dzień. Ostatnio też wymieniałam filtr powietrza u mojego mechanika i okazało się, że dwa wkręty są do wymiany ze względu na już małą średnicę (obudowa jest z tworzywa). Zostały wymienione na większe łącznie z filtrem, (zakupionym przeze mnie), oczyścił obudowę wewnątrz i nie wziął za to złotówki. Myślę, że jesteś w stanie sam to zrobić (kup torxy). Ja robię wiele rzeczy przy mojej Pumci, ale akurat wtedy jechałam na spotkanie (mój mechanik mieszka po drodze) i nie chciałam się ubrudzić. Pozdrawiam serdecznie!
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 21-04-2016, 13:07   

Do zdjęcia górnej części obudowy filtra powietrza potrzebny jest torx T25 lub nasadka 8 mm na długiej przedłużce. :wink:
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
lagics 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-04-2016, 16:15   

Dziekuję:) Kupiłem zestaw długich torxow ale oczywiście byłoby to zbyt piękne aby było prawdziwe żebym to odkręcił okazało się że 2 śruby puściły , trzecia nie chce ruszyć (jutro potraktuje ją WD-40) a czwarta ma wyzlobiony gwint także nawet torx nie łapie.. doradzcie co w takim wypadku sie robi- wbijac mlotkiem torxa?? zaczynają sie schody..
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 21-04-2016, 17:50   

Ja wymieniłem te śruby na blachowkręty z łbem sześciokątnym na klucz 10. Nie wiem jaka była ich średnica, ale pamiętam, że musiałem rozwiercać otwory żeby wkręty gładko się wkręcały :)
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 22-04-2016, 07:41   

lagics napisał/a:
czwarta ma wyzlobiony gwint także nawet torx nie łapie.. doradzcie co w takim wypadku sie robi- wbijac mlotkiem torxa??
Nie wbijasz, a wykręcając "obrobiony wkręt" podnosisz jednocześnie pokrywę obudowy filtra do góry. A -->tu pomysł kolejny na naprawę. Prymitywny, ale bardzo skuteczny (wstrząsoodporny).Wadą, że jednorazowy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo