Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 18:22 |
auto olejozerne |
Autor |
Wiadomość |
Cichy1983
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 41 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-11-2006, 19:35
|
|
|
Ech... niejest wesolo.. moja pumka ma problem, a raczej ja go mam... jak dotychczas palila jakies 2 L oleju na 1000 km, sporo wiec postanowilem to zmienic.. oddalem do warsztatu.. zostaly wymienione gumki na zaworach wszystkie uszczelki, przy okazji pasek rozrzadu oczywiscie olej i filtr.
Po naprawie pumka pali juz ponad 3 litry oleju....
Ma ktos jakis pomysl?
Wiem ze gosc nie dokonal regulacji zaworow twierdzac ze same sie reguluja a z tego co wiem reguluje sie je za pomoca blaszek.
Moze ma ktos dostep do pierscienie do Pumy.. bo to judyna rzecz jaka pozostaje do wymiany... |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-11-2006, 20:10
|
|
|
Mechanik nie ma racji - zawory same się nie regulują, są do tego specjalne blaszki.
Jak wygląda silnik pod spodem? |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Cichy1983
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 41 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-11-2006, 20:32
|
|
|
jesli chodzi Ci o to czy sa jakies przecieki to absolutnie nie ma zadnych. Widac po rurze wydechowej ze pali olej. czarna sadza na tlumiku i kopcenie... |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-11-2006, 02:40
|
|
|
W takim razie zmieniłabym mechanika. Po tym co mówił o regulacji zaworów wcale bym się nie zdziwiła, gdyby coś źle zrobił. Tym bardziej, że to po jego działaniach zwiększyło się zużycie oleju.
PS. czarna rura to jedno, a silnik pod spodem durgie |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
helpix
& Ines
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 306 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 02-11-2006, 08:01
|
|
|
nie wesoło jak na wydechu widać spalony olej. Pumka nie ma cylindrów, z których można coś zebrać (zeszlifować). Sportowa konstrukcja i cieńkie ścianki są tego powodem. Możesz spróbować wymienić pierścienie na tłokach na nominalne, coś powinno sie polepszyć. Skoro uszczelniacze zostały wymienione więc olej z góry nie ma już jak się dostawać, no może jeszcze uszczelka głowicy ma gdzieś przerwe między kanałem olejowym a cylindrem.
Wszystkie te zabiegi są dośc pracochłonne a i części dość drogie, może lepiej byłoby poszukać jakiegoś innego motoru w całości. |
|
|
|
|
Cichy1983
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 41 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-11-2006, 09:18
|
|
|
kurcze, wrzucilem same oryginalne czesci, zaplacilem 700 zl za czesci i 800 za robocizne.. szkoda mi szukac innego motoru bo nie wiem na co trafie. No chyba ze znajdzie sie ktos z kim kupie pume na spolke... jest kilka rozbitych.. moze ktos potrzebuje jakies czesci?...
A moze ktos zna jakiegos dobego mechanika w woj. zachodniopomorskim najlepiej w Szczecinie ? |
|
|
|
|
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-11-2006, 10:41
|
|
|
Sprawdz sobie cisnienie na cylindrach i wtedy dowiesz się co jest nie tak. |
_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2006, 12:05
|
|
|
Brawo ten pan!
Na to nie wpadłam... a Lukas po swoich doświadczeniach jest teraz specjalistą w temacie silnika (i pewnie nie tylko). |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Cichy1983
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 41 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-11-2006, 23:58
|
|
|
mierzylem, nawt kupilem przyrzad... na zimnym i na cieplym silniku.. jest w normie tak jak podaje ksiazka... niedlugo zmierze jeszcze raz... |
|
|
|
|
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-11-2006, 10:54
|
|
|
zmierz jeszcze raz i podaj wyniki na forum... |
_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. |
|
|
|
|
Cichy1983
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 41 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-12-2006, 00:40
|
|
|
witam ponownie...
najgorsze jest na 3: - 9,6
na pozostalych waha sie ok 10 - 12...
i teraz mam 2 opcje...
zamowic pierscienie oryginalne w fordzie cena ok 313 zl ..
lub wyjac tloki i dac do firmy ktora zajmuje sie dorabianiem pierscieni...
opcja 2 wydaje sie leprza, ze wzgledu na zuzycie silnika (120 tys) oryginalne moaga juz nie pasowac... ale nie wiem czy te dorabiane (cena od 200 - 400 zl za komplet na 4 tloki!!!) sa rownie wytrzymale.. moze ktos to testowal???
spalanie spadlo do 1,5 l po wymianie oleju na mineralny. 15w40; wczesniej wlalem 1l nafty do silnika po 1/4l na jeden tlok (pod swiece)... fakt zmniejszylo sie , ale 1,5l na 1000 to przesada.. |
|
|
|
|
Jimmy7
Jimmy7 PUMA 1,7 RS
Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 31-12-2006, 12:16
|
|
|
kurcze zaczynam sie bac, bo moja puma jesli nie byla skrecana przez poprzedniego wlasciciela czego nikt nie wie dobija juz do 140 tys. czy mnie to tez niedlugo czeka ? co prawda nie pali oleju ale ja nie naleze do spokojnych kierowcow. |
|
|
|
|
puma666
puma666
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 11 Paź 2005 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2007, 04:02
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez puma666 21-08-2008, 13:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bacha
& Łasia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005 Posty: 587 Skąd: Nisko
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2007, 00:44
|
|
|
Ja przejechałam 12.000 km i trzeba dolać 1 litr |
_________________
|
|
|
|
|
|