Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 18:22
auto olejozerne
Autor Wiadomość
Cichy1983 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 41
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-11-2006, 19:35   

Ech... niejest wesolo.. moja pumka ma problem, a raczej ja go mam... jak dotychczas palila jakies 2 L oleju na 1000 km, sporo wiec postanowilem to zmienic.. oddalem do warsztatu.. zostaly wymienione gumki na zaworach wszystkie uszczelki, przy okazji pasek rozrzadu oczywiscie olej i filtr.
Po naprawie pumka pali juz ponad 3 litry oleju....
Ma ktos jakis pomysl?
Wiem ze gosc nie dokonal regulacji zaworow twierdzac ze same sie reguluja a z tego co wiem reguluje sie je za pomoca blaszek.

Moze ma ktos dostep do pierscienie do Pumy.. bo to judyna rzecz jaka pozostaje do wymiany...
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2006, 20:10   

Mechanik nie ma racji - zawory same się nie regulują, są do tego specjalne blaszki.
Jak wygląda silnik pod spodem?
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Cichy1983 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 41
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-11-2006, 20:32   

jesli chodzi Ci o to czy sa jakies przecieki to absolutnie nie ma zadnych. Widac po rurze wydechowej ze pali olej. czarna sadza na tlumiku i kopcenie...
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2006, 02:40   

W takim razie zmieniłabym mechanika. Po tym co mówił o regulacji zaworów wcale bym się nie zdziwiła, gdyby coś źle zrobił. Tym bardziej, że to po jego działaniach zwiększyło się zużycie oleju.

PS. czarna rura to jedno, a silnik pod spodem durgie ;)
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
helpix 
& Ines


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 306
Skąd: Rybnik
Wysłany: 02-11-2006, 08:01   

nie wesoło jak na wydechu widać spalony olej. Pumka nie ma cylindrów, z których można coś zebrać (zeszlifować). Sportowa konstrukcja i cieńkie ścianki są tego powodem. Możesz spróbować wymienić pierścienie na tłokach na nominalne, coś powinno sie polepszyć. Skoro uszczelniacze zostały wymienione więc olej z góry nie ma już jak się dostawać, no może jeszcze uszczelka głowicy ma gdzieś przerwe między kanałem olejowym a cylindrem.

Wszystkie te zabiegi są dośc pracochłonne a i części dość drogie, może lepiej byłoby poszukać jakiegoś innego motoru w całości.
 
 
 
Cichy1983 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 41
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-11-2006, 09:18   

kurcze, wrzucilem same oryginalne czesci, zaplacilem 700 zl za czesci i 800 za robocizne.. szkoda mi szukac innego motoru bo nie wiem na co trafie. No chyba ze znajdzie sie ktos z kim kupie pume na spolke... jest kilka rozbitych.. moze ktos potrzebuje jakies czesci?...

A moze ktos zna jakiegos dobego mechanika w woj. zachodniopomorskim najlepiej w Szczecinie ?
 
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-11-2006, 10:41   

Sprawdz sobie cisnienie na cylindrach i wtedy dowiesz się co jest nie tak.
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-11-2006, 12:05   

Brawo ten pan!
Na to nie wpadłam... a Lukas po swoich doświadczeniach jest teraz specjalistą w temacie silnika (i pewnie nie tylko). :694:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Cichy1983 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 41
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-11-2006, 23:58   

mierzylem, nawt kupilem przyrzad... na zimnym i na cieplym silniku.. jest w normie tak jak podaje ksiazka... niedlugo zmierze jeszcze raz...
 
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-11-2006, 10:54   

zmierz jeszcze raz i podaj wyniki na forum...
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Cichy1983 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 41
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-12-2006, 00:40   

witam ponownie...

najgorsze jest na 3: - 9,6
na pozostalych waha sie ok 10 - 12...

i teraz mam 2 opcje...
zamowic pierscienie oryginalne w fordzie cena ok 313 zl ..
lub wyjac tloki i dac do firmy ktora zajmuje sie dorabianiem pierscieni...
opcja 2 wydaje sie leprza, ze wzgledu na zuzycie silnika (120 tys) oryginalne moaga juz nie pasowac... ale nie wiem czy te dorabiane (cena od 200 - 400 zl za komplet na 4 tloki!!!) sa rownie wytrzymale.. moze ktos to testowal???

spalanie spadlo do 1,5 l po wymianie oleju na mineralny. 15w40; wczesniej wlalem 1l nafty do silnika po 1/4l na jeden tlok (pod swiece)... fakt zmniejszylo sie , ale 1,5l na 1000 to przesada..
 
 
 
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 31-12-2006, 12:16   

kurcze zaczynam sie bac, bo moja puma jesli nie byla skrecana przez poprzedniego wlasciciela czego nikt nie wie dobija juz do 140 tys. czy mnie to tez niedlugo czeka ? co prawda nie pali oleju ale ja nie naleze do spokojnych kierowcow.
 
 
puma666 
puma666


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2007, 04:02   

:568:
Ostatnio zmieniony przez puma666 21-08-2008, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 15-02-2007, 21:40   

a u mnie po wymianie uszczelniaczy i pierścieni tłokowych jest git ... przejechałem 3tys. km i nic jeszcze nie musiałem dolewać :mrgreen: ... łasia.
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2007, 00:44   

Ja przejechałam 12.000 km i trzeba dolać 1 litr :-)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo