Fachowcy od pumasków z woj. lubelskiego i podkarpackiego |
Autor |
Wiadomość |
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-08-2007, 19:15
|
|
|
Mariolka, to po prosisz nas o pomoc, skoro z niej nie korzystasz? Podałam Ci namiary, więc zamiast kombinować i szukać pomocy u ludzi którzy się nie znają odezwij się do Straitsa. Rozmawiałam z nim i wie o sprawie.
PS. bania, to że większość robi błąd pisząc "silnik krokowy" nie znaczy, że musimy to akceptować i powielać błędy. Powtarzam - w Fordach nie ma silnika krokowego. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Mariolka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 22-08-2007, 20:12
|
|
|
Dzięki Opoya za namiary na Straitsa, potwierdził on moje przypuszczenia co do usterki, no i służył radą przy wyborze części
Zamówiłam w sklepie internetowym http://www.fordczesci.pl i teraz czekam na przesyłke.
Filtr powietrza Motorcraft EFA 580 1004509 26.00 zł
Czujnik położenia wałka rozrządu Motorcraft 4731642 93.00 zł
Silnik krokowy (zawór wolnych obrotów) Motorcraft 1030996 279.00 zł
Klocki hamulcowe przód Motorcraft 5018899 97.00 zł
Tarcza hamulcowa przód ZIMMERMANN 250-1328-00 82.00 zł
No i mam nadzieje że się pumci poprawi:) |
|
|
|
|
Thomas
Ford Mustang V8 GT
Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2007, 21:09
|
|
|
Nie wiem jak jest w Pumce ale w Cougarze występuje jeszcze zawór tzw. PCV VALVE.
Pomyślałem o tym bo wymieniasz zawór wolnych obrotów a to zazwyczaj idzie w parze.
Cytuję z CKP "układ przewodów wraz z zaworkiem PCV służy do wentylacji skrzyni korbowej.Działa w ten sposób, że jedną rurką dostarczane jest powietrze sprzed przepustnicy do skrzyni korbowej, a drugą ze skrzyni korbowej przez zawór PCV do kolektora ssącego.
zapchanie PCV "odma" może zakończyć się nawet wywaleniem oleju przez najsłabszy punkt np bagnetem, korkiem lub pęknie przewód odprowadzający opary do odmy. Oprócz tego,zdarzają się przypadki problemów z biegiem jałowym. jeżeli odma jest drożna ale nieszczelna! -sprawdzi połączenia." Tyle, że powtarzam raz jeszcze nie wiem jak jest w PUMCE. Koszt rzędu 50-60zł oczywiście motorcrafta.
Wygląda to tak i w serwisie nazywa się to po prostu złącze.
Jeśli zaworek jest nieszczelny to silnik zasysa lewe powietrze a co za tym idzie obroty nie są stabilne.
Jeśli nie ma w Pumkach tego to proszę o wywalenie posta by nie mieszał nikomu w główkach |
_________________ A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.
Pozdrawiam,
Thomas |
|
|
|
|
Mariolka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 24-08-2007, 18:31
|
|
|
I juz mi nie jest do śmiechu wymieniłam części i dalej obroty wysokie...
I co teraz robić? |
|
|
|
|
Thomas
Ford Mustang V8 GT
Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-08-2007, 18:51
|
|
|
Szczerze mówiąc nie znam się silnikach PUMY ale jak pisałem wymień ten zaworek - jeśli rzecz jasna jest. Koszt nie za duży a będzie pewność ze strony mechanicznej. Potem to już jedynie sonda i sterowanie ECU. |
_________________ A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.
Pozdrawiam,
Thomas |
|
|
|
|
Mariolka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007 Posty: 25 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 06-09-2007, 20:08
|
|
|
Wreszcie wiem co pumaskowi dolega:)
Siadł czujnik prędkości czy jak to sie tam zwie
Pozdrawiał wszystkich i wielkie dzeki za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez Opoya 09-09-2007, 20:07, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Snaco
&Sadzik C4 VTS
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 07-09-2007, 10:29
|
|
|
a ja myślę że to był czujnik prędkości... |
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 08-09-2007, 07:14
|
|
|
A ja mam takie małe pytanko bo na mechanice to słabo sie znam... Co ma czujnik prędkości do obrotów silnika |
|
|
|
|
robertpuma1910
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 1088 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 08-09-2007, 09:03
|
|
|
U mnie padł niedawno czujnik prędkości i powodowało to, ze podczas jazdy jak wrzuciłem na luz gasł silnik ( tym samym hamulec przestawał działać i wiadomo jakie niebezpieczeństwo). |
_________________ Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
|
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 08-09-2007, 13:27
|
|
|
No dobra, ale jak samochód stoi to czujnik prędkosci i tak pokazuje 0km/h i silnik nie gaśnie... |
|
|
|
|
robertpuma1910
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 1088 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 08-09-2007, 14:34
|
|
|
To nie jest czujnik prędkości samochodu tylko czujnik prędkości obrotowej silnika. |
_________________ Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
|
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 08-09-2007, 16:07
|
|
|
To zmienia postać rzeczy... Pisałem już gdzieś żeby pisać ściśle i do rzeczy, wtedy nie ma niejasnosci... |
|
|
|
|
helpix
& Ines
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 306 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 26-04-2008, 22:40
|
|
|
trochę odgrzeję tego kotleta, otóż mam mały problem kurcze jak dzieci się mnożą
mianowicie silnik na biegu jałowym mi sobie popiskuje, piska czy jak to tam zwać... Już wszystkie kółka przekopałem, pasek przekładałem ale to nie tam.
Przez przypadek, właściwie to z braku jakiejkolwiek koncepcji, wyjąłem bagnet i no proszę silnik zassał powietrze o popiskiwanie ucichło.. Morał taki że silnik gdzieś ma zatkany jakiś przewód wyrównujący ciśnienie w komorze olejowej, jak również w kolektorze ssącym. Po zgaszeniu silnika, słychać kolejny pisk, po otwarciu przepustnicy pisk ucicha. Więc silnik wyrównuje sobie ciśnienie w kolektorze ssącym przez przepustnicę.
I teraz pytanie do Thomasa, jeżeli wogóle zajrzy do tego wątku. Bo poruszony przez niego temat, ma sens z tym zaworkiem do wyrównywania ciśnienia.
Wiesz coś więcej na ten temat, może masz kogo się zapytać co może mieć wpływ na takie objawy jak opisałem powyżej ?
nadmienię silnik 1.7. |
|
|
|
|
|