Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Fachowcy od pumasków z woj. lubelskiego i podkarpackiego
Autor Wiadomość
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-08-2007, 19:15   

Mariolka, to po prosisz nas o pomoc, skoro z niej nie korzystasz? Podałam Ci namiary, więc zamiast kombinować i szukać pomocy u ludzi którzy się nie znają odezwij się do Straitsa. Rozmawiałam z nim i wie o sprawie.

PS. bania, to że większość robi błąd pisząc "silnik krokowy" nie znaczy, że musimy to akceptować i powielać błędy. Powtarzam - w Fordach nie ma silnika krokowego.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Mariolka 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 25
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 22-08-2007, 20:12   

Dzięki Opoya za namiary na Straitsa, potwierdził on moje przypuszczenia co do usterki, no i służył radą przy wyborze części

Zamówiłam w sklepie internetowym http://www.fordczesci.pl i teraz czekam na przesyłke.

Filtr powietrza Motorcraft EFA 580 1004509 26.00 zł
Czujnik położenia wałka rozrządu Motorcraft 4731642 93.00 zł
Silnik krokowy (zawór wolnych obrotów) Motorcraft 1030996 279.00 zł

Klocki hamulcowe przód Motorcraft 5018899 97.00 zł

Tarcza hamulcowa przód ZIMMERMANN 250-1328-00 82.00 zł



No i mam nadzieje że się pumci poprawi:)
 
 
Thomas 
Ford Mustang V8 GT


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-2007, 21:09   

Nie wiem jak jest w Pumce ale w Cougarze występuje jeszcze zawór tzw. PCV VALVE.
Pomyślałem o tym bo wymieniasz zawór wolnych obrotów a to zazwyczaj idzie w parze.
Cytuję z CKP "układ przewodów wraz z zaworkiem PCV służy do wentylacji skrzyni korbowej.Działa w ten sposób, że jedną rurką dostarczane jest powietrze sprzed przepustnicy do skrzyni korbowej, a drugą ze skrzyni korbowej przez zawór PCV do kolektora ssącego.
zapchanie PCV "odma" może zakończyć się nawet wywaleniem oleju przez najsłabszy punkt np bagnetem, korkiem lub pęknie przewód odprowadzający opary do odmy. Oprócz tego,zdarzają się przypadki problemów z biegiem jałowym. jeżeli odma jest drożna ale nieszczelna! -sprawdzi połączenia.
" Tyle, że powtarzam raz jeszcze nie wiem jak jest w PUMCE. Koszt rzędu 50-60zł oczywiście motorcrafta.
Wygląda to tak i w serwisie nazywa się to po prostu złącze.


Jeśli zaworek jest nieszczelny to silnik zasysa lewe powietrze a co za tym idzie obroty nie są stabilne.

:569: Jeśli nie ma w Pumkach tego to proszę o wywalenie posta by nie mieszał nikomu w główkach :570:
_________________
A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

Pozdrawiam,
Thomas
 
 
Mariolka 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 25
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 24-08-2007, 18:31   

I juz mi nie jest do śmiechu :567: wymieniłam części i dalej obroty wysokie...

I co teraz robić?
 
 
Thomas 
Ford Mustang V8 GT


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2007, 18:51   

Szczerze mówiąc nie znam się silnikach PUMY ale jak pisałem wymień ten zaworek - jeśli rzecz jasna jest. Koszt nie za duży a będzie pewność ze strony mechanicznej. Potem to już jedynie sonda i sterowanie ECU.
_________________
A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

Pozdrawiam,
Thomas
 
 
Mariolka 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 25
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 06-09-2007, 20:08   

Wreszcie wiem co pumaskowi dolega:)

Siadł czujnik prędkości czy jak to sie tam zwie

Pozdrawiał wszystkich i wielkie dzeki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez Opoya 09-09-2007, 20:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 07-09-2007, 10:29   

a ja myślę że to był czujnik prędkości...
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 08-09-2007, 07:14   

A ja mam takie małe pytanko bo na mechanice to słabo sie znam... Co ma czujnik prędkości do obrotów silnika :?:
 
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 08-09-2007, 09:03   

U mnie padł niedawno czujnik prędkości i powodowało to, ze podczas jazdy jak wrzuciłem na luz gasł silnik ( tym samym hamulec przestawał działać i wiadomo jakie niebezpieczeństwo).
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 08-09-2007, 13:27   

No dobra, ale jak samochód stoi to czujnik prędkosci i tak pokazuje 0km/h i silnik nie gaśnie...
 
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 08-09-2007, 14:34   

To nie jest czujnik prędkości samochodu tylko czujnik prędkości obrotowej silnika.
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 08-09-2007, 16:07   

To zmienia postać rzeczy... Pisałem już gdzieś żeby pisać ściśle i do rzeczy, wtedy nie ma niejasnosci...
 
 
 
helpix 
& Ines


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 306
Skąd: Rybnik
Wysłany: 26-04-2008, 22:40   

trochę odgrzeję tego kotleta, otóż mam mały problem kurcze jak dzieci się mnożą :mrgreen:
mianowicie silnik na biegu jałowym mi sobie popiskuje, piska czy jak to tam zwać... Już wszystkie kółka przekopałem, pasek przekładałem ale to nie tam. :twisted:

Przez przypadek, właściwie to z braku jakiejkolwiek koncepcji, wyjąłem bagnet i no proszę silnik zassał powietrze o popiskiwanie ucichło.. Morał taki że silnik gdzieś ma zatkany jakiś przewód wyrównujący ciśnienie w komorze olejowej, jak również w kolektorze ssącym. Po zgaszeniu silnika, słychać kolejny pisk, po otwarciu przepustnicy pisk ucicha. Więc silnik wyrównuje sobie ciśnienie w kolektorze ssącym przez przepustnicę.

I teraz pytanie do Thomasa, jeżeli wogóle zajrzy do tego wątku. Bo poruszony przez niego temat, ma sens z tym zaworkiem do wyrównywania ciśnienia. :cool:
Wiesz coś więcej na ten temat, może masz kogo się zapytać co może mieć wpływ na takie objawy jak opisałem powyżej ?

nadmienię silnik 1.7.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo