Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 18:19
Wariator faz rozrządu
Autor Wiadomość
PUMAFan 
Matiasz


Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 317
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-03-2007, 10:12   

Opoya napisał/a:
P1383 - opóźnione przełączanie VCT,
P1131 - sonda Lambda nie pracuje, ubogie wskazania,
P0232 - za wysokie napięcie w obwodzie wtórnym pompy paliwa - możliwe zwarcie.




Dzięki tylko teraz jakie wnioski dotyczące VCT bo zreszta to już sobie poradziłem tak mi sie wydaje
_________________

 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2007, 10:35   

PUMAFan, trzeba IMO sprawdzić elektrozawór.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
PUMAFan 
Matiasz


Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 317
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-03-2007, 08:39   

dzięks Opoya jesteś WIELKA (a tak nawiasem mówiąc to Opoya jest diagnosta na odległość wyższy stopień inteligencji :) wow )
_________________

 
 
Tomu
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2007, 22:41   ...

Wydaje mi sie,ze stukanie wariatora równei dobrze byłoby słychać na biegu jałowym co przy ruszaniu. U mnie stuka coś przy przyspiesznaiu. Wiec myśłe,mze to nie to. Jescze jedno pytanie - z której strony znajduje sie wariator - po stronie kierowcy,czy pasażera?
 
 
helpix 
& Ines


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 306
Skąd: Rybnik
Wysłany: 15-09-2007, 12:50   

wariator jest po stronie pasażera, jak popatrzysz na silnik od przodu to przy pasku wielorowkowym po lewej stronie.

W naszej pumie do dnia dzisiejszego nie uporaliśmy się z stukotem, ostatnio nawet ochrzczono nasz silnik dieslem, bo tak czasmi klekocze.
Nie chce nic wróżyć, ale raczej na 90% jest to sławetny wariator, gdyż ewidentnie widać jak jego praca uwarunkowana jest od ciśnienia oleju.
Na dniach auto idzie do dwóch mechaników, w celu konfrontacji co dalej nie wiem,zobaczymy - koszta są dość spore i dają do myślenia. :roll:

Może komuś udało się odratować tę część :?:
 
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 15-09-2007, 14:12   

ja wczoraj byłem u mechanika żeby między innymi posłuchał jak przy przyśpieszaniu słychać takie chrobotanie metaliczne, od 1000 do 1800 obr.
Mam nadzieje że to nie wariator hee??
Już drugi mechanik powiedział że to normalne i nie ma się czym przejmować. Ale u Mańka takiego czegoś nie słyszałem...
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 15-09-2007, 22:27   

bartolomeo napisał/a:
Mam nadzieje że to nie wariator hee??

bartolomeo napisał/a:
Ale u Mańka takiego czegoś nie słyszałem...

To w 1,4 jest wariator :?: :shock:
 
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 16-09-2007, 12:37   

a nie wiem :P ja tam sie na silnikach nie znam :P
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 16-09-2007, 15:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 16-09-2007, 12:55   

IMO 1,4 nie ma zmiennych faz rozrządu, więc nie ma wariatora... ;)
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2007, 17:16   

Waluś, ma rację - 1.4 nie ma wariatora.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
helpix 
& Ines


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 306
Skąd: Rybnik
Wysłany: 03-10-2007, 14:47   

Ma ktoś może zdjęcia wariatora, z pumy 1,7 :?:
Chodzi mi dokładnie o koło zębate na wałku ssącym i zawór, który steruje tym wszystkim.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2007, 14:55   

Opoya ma wszystko :razz:

Dwa pierwsze to koło z obu stron. Dwa następne to zawór, sam wariator i koło.







_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
helpix 
& Ines


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 306
Skąd: Rybnik
Wysłany: 03-10-2007, 14:58   

Opoya dzięki wielkie, kurcze znaleźć coś na temat tego dziadostwa to szczęście niemożliwe.
Pisze tak, gdyż mam z tym ostatnio troche problemów i powoli mi sił brakuje.
 
 
 
nomka 
&płomyczek


Dołączyła: 24 Mar 2007
Posty: 2751
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2007, 18:20   

U mnie też się pojawia taki metaliczny klelot. Jakby coś się tłukło w metalowej puszce.

Najbardziej go słychać powyżej 4,5tys obrotów na trójce (przy ostrym przyspieszaniu) i w okolicach 1,5 tys obrotów również. Głównie podczas jazdy, ale ostatnio na postoju też po ostrym wciśnięciu gazu wydawało mi się, że to słyszę.

Ogólnie mam wrażenie, że raz to słychać a raz nie...

I mam jakiś błąd w kompie związany z VCT (za późno/wcześnie uruchamia się :???: )

Czy to może mieć związek z wariatorem :?: Do tej pory obstawiałam jakieś łożysko ale teraz...
_________________
Chrysler Crossfire 3.2 V6 ;)
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2007, 22:10   

nomka napisał/a:
mam jakiś błąd w kompie związany z VCT (za późno/wcześnie uruchamia się :???: )


tak to jest to! Ale bez paniki. jak kupowalem Pume to w radomskim aso tez mi taki blad wyskoczyl, ale zostal skasowany i do tej pory nic sie nie dzieje i nie pokazuje żadnych bledow ( za wyjatkiem ABSu), wiec prawdo podobnie bylo to spowodowane ze kot stal 3 miesiace na komisie z rozladowanym aku a jak przyjechalem to odpalali go przez boostera (czy jakos tak sie to nazywa)

[ Dodano: 31-10-2007, 22:11 ]
hmm tylko ten Twoj klekot mnie niepokoi... (tzn klekot nie Twoj tylko Twojego auta :mrgreen: )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo