Cytat z instrukcji forda pumy : Stosuj płyn Ford Autoatic Transmission Fluid zgodny z normą Forda ESP-M2C 166-H [/b]
hehe szoszon też to dzisiaj znalazłem w instrukcji thx. niestety dalej mi to nic nie mówi jaki płyn kupić. mam nadzieję że człowiek w sklepie będzie na tyle kumaty że jak mu wytłumaczę co i jak czyli norma ,kolor itp. to poleci mi coś dobrego. wielkie dzięki wszystkim. pzdr
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
Wysłany: 28-01-2008, 22:14
bania, porównaj wcześniej wklejony link do sklepu z olejem do wspomagania ze specyfikacja Forda którą kolega wyczytał w instrukcji
nawet niebędąc zainteresowanym w tej sprawie (nie znając sie)dodałem sobie 2+2 i porównałem tę specyfikację z linkiem który sam wkleiłeś
dzięki Dietih, pewnie że to sprawdziłem no i się zgadza. w sumie mój problem jest rozwiązany. wszytkim zaunteresewanym wielkie dzięki
_________________ obecnie Megane II diesel(ble)
asiem [Usunięty]
Wysłany: 09-03-2008, 12:41
Ja też mam problem, i na moje kobiece oko, wydaje mi się że to pompa wspomagania ;/ Auto cyka, bo nie wiem jak to nazwać inaczej. Tak jakby coś gdzieś obcierało? heh, krótko mówiąc chodzi jak maszyna do szycia, ale na pewno nie jest to sprawa silnika ani głowicy. Gdy skręcam maksymalnie koła, słychać dziwne chrobotanie ... nie wiem co z tym zrobić, na razie jeżdżę. Macie jakieś pomysły? Bo strasznie niespokojna jestem ...
Hadzi [Usunięty]
Wysłany: 09-03-2008, 15:45
asiem, Słuchaj, a czy to chrobotanie jest jak skrecisz koła obojetnie w ktora strone i na maxa i tak skrecone do oporu bedziesz je trzymać? A jak masz tak skrecone koła i puścisz kierownice to dalej jest taki hałas? A podczas krecenia kierownica też tak chrobocze?
asiem [Usunięty]
Wysłany: 09-03-2008, 17:23
Hadzi, chrobotanie słychać tylko wtedy, kiedy mam koła na maksa skręcone (obojętnie czy w prawo czy w lewo). Kiedy puszczam kierownicę, przestaje chrobotać, przy mniejszych zakrętach też nic się nie dzieje. No, oprócz cykania ...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 132 Skąd: Kraków
Wysłany: 09-03-2008, 21:14
Jak dasz na maxa koła to, wtedy pompa musi tłoczyć płyn pod największym ciśnieniem, najłatwiej wtedy ją wykończyć. Tak to już jest, auto które ma ileś tam latek już powoli wykazuje oznaki lekkiego zużycia.
Wymień płyn wspomagania na nowy powinno trochę pomóc, aha i sprawdż czy czasem nie masz wycieków.
Hadzi [Usunięty]
Wysłany: 09-03-2008, 22:56
asiem, to co pisze Volo, plus to, ze przy skreconych kołach norma jest takie chrobotanie, bo pompa ciagle pracuje a koła juz nie dadza sie skrecic, wiec ten płyn ktory jest ciagle tłoczony, musi gdzies ucieć i tam jest (powiedzmy umownie) taki "zawór" ktory w tym momencie przepuszcza ten płyn. Spokojnie. Wymień cały płyn w wspomaganiu i bedzie oki! Bo takie odgłosy to norma.
asiem [Usunięty]
Wysłany: 10-03-2008, 01:42
z pompą dałam już sobie radę, kolega wjechał na kanał, stuknął dwa razy, coś dokręcił i jest idealnie... a jeśli chodzi o cykanie, to okazało się, że mam do wymiany łożysko na kole od klimatyzacji... bo bije nieziemsko. Tak więc dziś pożegnałam się z moją niunią i została już w garażu mechanika, ekhm ... mam nadzieję, że wyjedzie cała i zdrowa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum