Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 18:22 |
auto olejozerne |
Autor |
Wiadomość |
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16-02-2007, 06:55
|
|
|
a mi sie zdawalo ze nalezy caly czas miec poziom oleju na takim samym poziomie a tu prosze o litr moze byc mniejszy |
|
|
|
|
Cichy1983
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 41 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-02-2007, 23:16
|
|
|
juz po naprawie, wymienilem pierscienie ( dorabiane na zamowienie) wszelkie uszczelki itp.. za jakis czas wrzuce zdjecia... zrobie kosztorys.. tak aby ulatwic wszystkim nastepnym.. przejechalem juz jakies 3000 km i jest ok... (super).. jestem happy.. Naprawa zmienila wiele.. jest o niebo lepiej.. |
|
|
|
|
miro0906 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2007, 09:10
|
|
|
Własnie jaki jest koszt takiej naprawy?moze ktos sie pochwali ile ubyło mu many many. |
|
|
|
|
TomCat
FORD COUGAR
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 235 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12-05-2008, 16:06
|
|
|
Wczoraj zrobiłem autostradą trasę gliwice - kraków - gliwice. Olej zszedł mi z połowy przedziałki na minimum ale prędkość wynosiła średnio 160 - 180, w porywach 200. W sumie nabiłem 500 km.
I wczoraj po powrocie sprawdzam olej i widzę tłustą plamę oleju na tym plastikowym czarnym rezonatorze który jest przytwierdzony do klapy maski i znajduje się na wysokości korka wlewu oleju. Już wcześniej zauważyłem że w tej okolicy wokół korka oleju jest tak dość "tłusto" ale jakoś nie zwróciłem na to większej uwagi.
Więc wyciek z pod pokrywy zaworów ? Po przejrzeniu forum myślę że zacznę od uszczelniaczy ? Czy może radzicie coś innego ?
Dodam że przed wymianą oleju puma mi łykała litr na 5000, a teraz już zszedł litr na 4000. |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2008, 16:17
|
|
|
Najpierw sprawdź czy korek jest dokręcony, a gwint czysty (kolega miał podobnie, ale nie w Pumie, winny był właśnie korek). |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 12-05-2008, 17:13
|
|
|
Prawdopodobnie będzie to korek. Mi rozsypała się ta gumowa uszczelka na korku i też trochę leciało. Zamówiłem nowy korek i problemu nie ma. A tak nawiasem mówiąc to moja dziewczyna odkąd jeździ Pumą tj. 2 miesiące zrobiła ok 2000 km i olej jak był na max tak jest. Mi po dwóch tysiącach km z max robiło się min. No ale to jest lżejsz noga |
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG... |
|
|
|
|
bartolomeo
night rider
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 13-05-2008, 09:29
|
|
|
Franek napisał/a: | Obecnie mam wlany połsyntetyk Mobil S 10W40 i już na dniach wymienię olej. Finał taki, że przejechałem 10 000 km i dolałem około 1 litra oleju |
To normalne że 1,7 bierze olej. Każdy coś oleju dolewa, takie już są te silniki, muszą być dobrze smarowane. |
_________________ Mój zwierzak --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
bartolomeo
night rider
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 13-05-2008, 20:12
|
|
|
Franek napisał/a: | A już nie wspomnie o takich wynalazkach jak alfa romeo czy choćby 8 czy 10 letnia honda np prelude, które biora tyle oleju co paliwa |
to znowu samochody które są kręcone wysoko. Wszystkie takie silniki są kręcone wysoko, więc muszą być dobrze smarowane, ten olej po prostu musi się w jakiś sposób palić. Oczywiście bez przesady Są samochody które nie powinny brać oleju, np diesle ale diesla nie podkręcisz tak wysoko jak np. Hondy w benzynie czy Pumy.
A czy powinna brać na trasie mniej oleju?? to zależy, może i jest na mniejszych obrotach ale w trasie non stop masz te 3000 czy 4000 obrotów a w mieście dochodzisz do 4000 i jałowy, 4500 i jałowy(czyli te 800). Więc nie wiem czy koniecznie w trasie bierze mniej oleju.
Franek napisał/a: | Dlatego o kociaka tzeba dbać i nie meczyć go zbytnio |
Dbać jak najbardziej, ale komu wmówisz żeby oszczędzał Pume?? Puma od 3500 nabiera życia Powiedz to Mr.Mayi lub tomciowi |
_________________ Mój zwierzak --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
Tayga [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2008, 07:29
|
|
|
Ja właśnie z powodu dużego apetytu mojej Pumki na olej wymieniałam go niedawno. Zmieniłam z Mobil 5W50 na pólsyntetyk - Mobil 10W40.
Została mi w bańce jeszcze chyba połowa Mobilu 5W50. Może ktoś chciałby go wziąć na dolewki? bo mnie się juz nie przyda. |
|
|
|
|
TomCat
FORD COUGAR
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 235 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14-05-2008, 13:27
|
|
|
sprawdziłem korek i wygląda ok.Gwint czysty tyle że troche syfu było ponad gwintem. No i jeszcze jak jest dokręcony na maxa to bardzo lekko się przekręca (przeskakuje).
Pomyślałem że zainwestuje w nowy korek - ktoś mi poradzi gdzie mogę go dostać i z jakich modeli pasuje ? Wątpię jednak żeby przez korek umykało mi 0.25 litra na 1000km.
Ja mam podobnie jak Ty Franek - czepiam się wszystkiego co tylko mogłoby w aucie nie grać.
Co do mojej pumy i jej oleju to uważam że jednak w trasie swoje łyknie - przecież przy 140 masz już 4000 obrotów, a kto leci w trasie tylko 140 ? Natomiast w normalnej jeździe miejsko - wiejskiej, jak zbyt nie męczę kota, to spala wyraźnie mniej. Jednak litr na 4000km schodzi jak w pysk strzelił - chciałbym to nieco zmniejszyć.[/b] |
|
|
|
|
adasieniek
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 388 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 14-05-2008, 14:17
|
|
|
Jak jeździłem na dłuższe trasy i troszkę pogazowałem to pumka brała mi nawet litr oleju na 1000km. I to wszystko po wymianie pierścieni i uszczelnień. |
_________________
|
|
|
|
|
TomCat
FORD COUGAR
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 235 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14-05-2008, 20:20
|
|
|
ja myślę żeby zacząć od uszczelniaczy i pierścieni.
adasieniek a co robiłeś potem ? |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2008, 01:12
|
|
|
TomCat, nie zapomnaj, ze Adasieniek ma w Pumie 1.4, a Ty 1.7. A to zuplnie inne jednostki i inaczej jest z tego typu remontami. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
TomCat
FORD COUGAR
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 235 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 15-05-2008, 08:40
|
|
|
Opoya napisał/a: | TomCat, nie zapomnaj, ze Adasieniek ma w Pumie 1.4, a Ty 1.7. A to zuplnie inne jednostki i inaczej jest z tego typu remontami. |
Jak zawsze masz rację Opoya Wiedziałem o tym ale gdzieś mi to umknęło, że to 1,4. |
|
|
|
|
Danieloon
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 398 Skąd: Stawiszyn/Kalisz
|
Wysłany: 06-02-2009, 20:51
|
|
|
to może odnowie temat troszkę i powiedzcie jaki kosztorys jest gdy chce się wymienić pierścienie i uszczelniacze ???? (dla silnika 1.4) |
_________________ Danieloon |
|
|
|
|
|