Przesunięty przez: Gaydek 27-12-2006, 00:50 |
tłumiki |
Autor |
Wiadomość |
majkel23
prawniczek
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Gru 2004 Posty: 83 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 10-05-2005, 14:39
|
|
|
hehe...spoko...najwazniejsze ze puma brzmi "gardłowo" i basowo..uuumm...muzyka...
no i niezle wyglada...hehe |
|
|
|
|
Jacek
Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
Mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2006, 11:47
|
|
|
może ktoś wie ile kosztuje dobry cały układ wydechowy do forda pumy z kolektorem. tylko zależy mi na takim który da mi duży przubpływ mocy |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 03-03-2006, 14:25
|
|
|
Mateusz napisał/a: | może ktoś wie ile kosztuje dobry cały układ wydechowy do forda pumy z kolektorem. tylko zależy mi na takim który da mi duży przubpływ mocy |
Poszukaj na forum, było już sporo pisane o wydechach np. http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?t=354
Tak w skrócie:
- robione na zamówienie np. w Tomsonie lub El-tec-u - ok. 2500 pln za cały wydech z kolektorem rurowym 4-2-1.
- dedykowany wydech Spuersprint od kolektora ok. 1700 pln + kolektor na zamówienie j.w. ok. 1300 pln.
- można jeszcze sprowadzać z Anglii dedykowane dla Pumy kolektory rurowe 4-2-1 ale cena to ok. 270 GBP + koszty wysyłki i montażu.
Jeśli chodzi o przyrost mocy to dadzą go przede wszystkim 2 rzeczy: kolektor rurowy i powiększenie średnicy wewn. ukł. wydechowego (seria to 46 mm.) do np. 50 mm (tak robi Supersprint) lub trochę więcej. Max to 54 mm. Za duży przelot osłabi silnik. Oczywiście średnica przelotu powinna być dobrana do innych modów silnika... im silnik mocniejszy tym większą średnicę może potrzebować... |
|
|
|
|
Mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2006, 14:58
|
|
|
a ile może kosztować powiększenie średnicy układu wydechowego?? |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 03-03-2006, 15:02
|
|
|
Mateusz napisał/a: | a ile może kosztować powiększenie średnicy układu wydechowego?? |
Hmmm... tak jak pisałem wcześniej... Nie możesz powiększyć średnicy seryjnego wydechu... Musisz go wywalić i założyć nowy układ o większej średnicy, ceny +/- napisałem wcześniej. |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
Mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 03-03-2006, 15:35
|
|
|
a można założyć kolektor i strumienice na jeden wydech ?? czy zakładanie strumienicy z kolektorem było by bezsensowne?? |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 03-03-2006, 16:28
|
|
|
Mateusz napisał/a: | a można założyć kolektor i strumienice na jeden wydech ?? czy zakładanie strumienicy z kolektorem było by bezsensowne?? |
Można... |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
Bankowy
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 206 Skąd: Tarnów, Kraków
|
Wysłany: 04-03-2006, 10:21
|
|
|
Wszystko można. A czy jest sens.....? Oto jest pytanie |
|
|
|
|
Mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2006, 11:14
|
|
|
no właśnie czy jest sens.........??czy strumienica w takim przypadku będzie działała jak powinna |
|
|
|
|
Bankowy
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 206 Skąd: Tarnów, Kraków
|
Wysłany: 04-03-2006, 11:50
|
|
|
Przede wszystkim należy zacząć od początku: po co motuje się strumienicę. Otóż ma ona za zadanie przyspieszyć przelot gazów wydechowych przez układ. Po co jest kolektor? Po to, by gazy opuszczające cylinder zostały skierowane i ukierunkowane w odpowiedni sposób. Tak więc w przypadku montażu układu wydechowego konieczne jest, by wszystkie elementy współgrały ze sobą! To co pojawi się "na wejściu" stumienicy - zależy od kształtu, rodzaju, geometrii itd. kolektora! A z kolei żeby strumienica spełniała swoje zadanie - istotne jest jaka jest prędkość, zawirowania itd. gazów "na wejściu". Wszystko musi być policzone Przy czym jeśli coś będzie źle, to przy małych prędkościach obrotowych silnika może być to niezauważalne. Za to przy wyższych obrotach okaże się, że silnik dostaje "zadyszki" i kilkaset (lub nawet kilka tysięcy) złotych wydaliśmy na pogorszenie parametrów naszego motoru. Pozdrowienia! |
|
|
|
|
Mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2006, 19:17
|
|
|
dzięki Bankowy
tylko jak to policzyć chyba że w warsztacie który to zakłada już to policzy. tylko pytanie czy dobrze policzą?? bo jak źle ty tak jak mówisz to że: silnik dostaje "zadyszki"
a jak bym chciał sam to sobie założyć to co zrobić
a jeszcze jedno co sie daje pierwsze kolektor czy strumienice?? |
|
|
|
|
Bankowy
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 206 Skąd: Tarnów, Kraków
|
Wysłany: 04-03-2006, 21:10
|
|
|
Heh, jak policzyć żeby było dobrze? Bracie, to pytanie zadaje sobie niejeden inżynier zajmujący się badaniem przepływu gazów i im bardziej zagłębiają się w temat, tym więcej pytań powstaje! A tak na poważnie - jest to dość skomplikowane i potrzeba sporej wiedzy teoretycznej i doświadczenia. W "pierwszym-lepszym" też nikt tego nie zrobi! Dlatego gdy decydujesz się na tuning układu wydechowego, to ma to sens tylko w przypadku, gdy decydujesz się na zestaw kolektor-strumienica-tłumik końcowy od jednego producenta, oczywiście dedykowany do konkretnego modelu samochodu. |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2006, 22:53
|
|
|
Ja dzisiaj założyłam tłumik sportowy (końcowy z końcówką ) Ultera.
Pumka teraz wprost RYCZY !!!
Ale jak więcej gazu przcisnę to potem spada do ok. 4 tys. obrotów i wyje dalej, mimo, że już nie naciskam na gaz.
Po około 30 sekundach obroty spadają, tak jak powinny, pytanie tylko, dlaczego tyle to trwa???
Tak być powinno?
|
|
|
|
|
Mateusz [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2006, 00:56
|
|
|
no tak, tylko ile kosztuje takie cacko?? |
|
|
|
|
|