stukanie przy skręcaniu |
Autor |
Wiadomość |
adasieniek
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 388 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 10-03-2008, 12:26 stukanie przy skręcaniu
|
|
|
Od jakiegoś czasu mam mały problem z pumką. Nie wiem czy to normalne, ale jak skręcę na maxa w lewo lub prawo (np przy zawracaniu) i zaczynam ruszać z jedynki to zaczyna mi coś stukać z przodu. Co to może być?? |
_________________
|
|
|
|
|
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 10-03-2008, 12:31
|
|
|
Ja bym stawiał na przeguby. |
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG... |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-03-2008, 16:25
|
|
|
ja też |
_________________
|
|
|
|
|
Volo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-03-2008, 16:34
|
|
|
Pewnie przegubiki, to taka choroba zawodowa, widzisz Pumka jest stworzona do "ciśnięcia" ale konstruktorzy zapomnieli ciut wzmocnić przeguby.
Przeguby jak nic |
|
|
|
|
adasieniek
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 388 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 10-03-2008, 19:34
|
|
|
jutro skoczę do mechanika i zobaczymy co z tego wyjdzie |
_________________
|
|
|
|
|
luc
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 39 Skąd: Grabowno Wielkie
|
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 11-03-2008, 00:08
|
|
|
generalnie nie ma jeszcze tragedii mozna jeździć tak tylko trzeba pamietać a kilku rzeczach
po raz: przegub który jest wywalony stważa mniejszy opór dla mechanizmu różnicowego przez co wieksza watrość momentu obrotowego jest przekazywana własnie na to koło
po dwa: kiedyś na pewno się skonczy ten przegub, teoretycznie nie powinno się go narażać na przeciążenia typu palenie gumy na skręconych kołach
po trzy: mechanizm różnicowy też dostaje po pupie o czym się niestety przekonałem osobiście robiąc na trykającym przegubie ponad 5 kkm i niestety skrzynia do wymiany + przeguby już oba |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
adasieniek
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 388 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 11-03-2008, 17:15
|
|
|
Właśnie wróciłem od mechanika. Oczywiście mieliście racje Tak więc do wymiany jest prawy przegub. Poza tym są duże luzy na prawej półosi (wchodzi w przegub). W poniedziałek wstawiam pumke do warsztatu i zobaczymy co z tą półosią. A przegub będzie wymieniony na jakiś firmy kager (150zł).
[ Dodano: 17-03-2008, 16:21 ]
No i pumka już odebrana od mechanika. Zapłaciłem 360zł za wymianę prawego przegubu i za likwidację luzów na prawej półosi (jakiś pierścień niby wymieniali). |
_________________
|
|
|
|
|
skorpion81
Dołączyła: 18 Kwi 2008 Posty: 447 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-07-2008, 19:47 stuk przy skrecie w prawo
|
|
|
Ja ma problem odrobine podobny. Jak dojezdzam do jakiegos skrzyzowania i skrecam powiedzmy na dwojce w prawo to po skreceniu kierownicy slysze taki pojedynczy stuk.
Sprawdzalam na parkingu czy to nie przypadkiem przegub (robilam koleczka przy roznym stopniu skrecenia kol). Na moje ucho przeguby nie stukaja.
W przypadku 90% skretow w prawo podczas ciaglej jazdy na dwojce (bez zatrzymywania) slychac ten pojedynczy stuk. Co to moze byc? |
_________________ Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem. Pesymiści wiedzą, gdzie świat ma ten otwór
http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 13-07-2008, 21:30
|
|
|
Sprawdz zawieszenie z przodu. Tuleje wahacza, łączniki stabilizatora. Przy skręcaniu przesówa się środek ciężkości auta (odciążasz jedną stronę auta i dociążasz drugą) i wtedy luzy w zawieszeniu mogą dawać o sobie znać właśnie takim głuchym stuknięciem. kiedys podobną sytuację miałem w S-Typie. Długo nie mogliśmy dojść co powoduje takie stuknięcie. Sprawdź też wydech czy nie uderza o coś podczas przechylania się auta. |
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG... |
Ostatnio zmieniony przez Opoya 13-07-2008, 23:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-05-2009, 09:07
|
|
|
wydaje mi że nie. ja wymieniłem tydzień temu oba przeguby. szukałem długo ale w końcu pojechałem do mechanika żeby on zamówił i wymienił dlatego nie wiem jak to jest do końca z przegubami |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 11-05-2009, 10:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-05-2009, 11:00
|
|
|
za dwa przeguby ze zniżką pana mechanika (40%) zapłaciłem 210 pln, plus 70 pln wymiana |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
|
|
|
|
|