Zamknięty przez: Gaydek 19-04-2009, 14:11		 | 
	
			Kilka problemów technicznych z pumą - proszę o poradę. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 dawid 25 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-10-2008, 16:17   Kilka problemów technicznych z pumą - proszę o poradę.
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam wszystkich !
 
Mam kilka problemów z moim autem :
 
Pierwszy problem: 
 
przy niskich obrotach np. pierwszy bieg bez gazu puma się toczy i słychać dziwne chrobotanie po dodaniu gazu i przekroczeniu 2000 obrotów zanika. Występuje to na pierwszych trzech biegach na niskich obrotach.
 
Drugi problem: 
 
są to drgania kierownicy przy hamowaniu z ok 100 km/h przy mniejszych prędkościach nie występuje. Wymieniłem tarcze, klocki, łożyska, zamieniałem koła i dalej to samo.
 
Co może być przyczyną i jak to sprawdzić ?
 
Trzeci problem:
 
Przy włączonym silniku co ok.5 sekund słychać puknięcie jak by jakiś zaworek puszczał.
 
Występuje to w równych odstępach czasu.
 
Ostatni problem:
 
Przy wciśniętym pedale sprzęgła silnik pracuje idealnie i cicho przy delikatnym puszczaniu zaczyna się dziwny szum. Jest on słyszalny cały czas nawet podczas jazdy, znika on tylko wtedy gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty. Może jest to powiązane z pierwszym problemem.
 
A i jeszcze jedno. Kolor mojej pumy to czerwony jaki jest jego kod ?
 
Bardzo dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-10-2008, 19:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dawid 25 napisał/a: | 	 		  | Przy wciśniętym pedale sprzęgła silnik pracuje idealnie i cicho przy delikatnym puszczaniu zaczyna się dziwny szum. Jest on słyszalny cały czas nawet podczas jazdy, znika on tylko wtedy gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty | 	   łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-10-2008, 21:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Drugi problem - krzywe felacze. Sprawdzisz na wyważarce kół    | 
             
						
				_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu   
 
Pumy już nie ma    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Franek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2008, 19:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dawid 25 napisał/a: | 	 		  Przy włączonym silniku co ok.5 sekund słychać puknięcie jak by jakiś zaworek puszczał. 
 
Występuje to w równych odstępach czasu.  | 	  
 
 
Słyszysz to we wnętrzu samochodu czy na zewnątrz? Może chodzi o http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2202 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dawid 25 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2009, 14:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Orientuje się ktoś może ile kosztuje łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów i czy opłaca się to robić czy lepiej kupić używaną skrzynie biegów ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Danieloon  		  
		 
          
                  Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 398 Skąd: Stawiszyn/Kalisz 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2009, 15:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dawid 25, na allegro podają że cena to 205zł ja też miałem z tym problem i wymieniłem cała skrzynie trafiła okazyjnie. 
 
Link do allegro.
 
http://allegro.pl/item530...cus_fiesta.html | 
             
						
				_________________ Danieloon | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dietih  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-02-2009, 16:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dawid 25 napisał/a: | 	 		  | ile kosztuje łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów i czy opłaca się to robić czy lepiej kupić używaną skrzynie biegów  | 	  
 
a czy nie chodzi Ci o wysprzęglik hydr?  http://ford.istore.pl/pl,...ik,luk,ib5.html | 
             
						
				_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012 
 
była  Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
 
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
 
www.psycholog-lublin.com.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cobraswiecie  		  
		 
         CSW Kuj-Pom
  
  
                  Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-02-2009, 08:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z tym pierwszym problemem to mogę się z Tobą podzielić taką uwagą:
 
Nie jeżdzę całą noc i rano odpalam i też słyszę takie chrrrr ale to chwilowo i jak juz 2 wbiję to jest spoko.Możliwe,że tak już wszystkie mają;)
 
PZDR | 
             
						
				_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
 
Moja Pumka:
 
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 laurenth1981 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-02-2009, 08:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To jest test abs i tcs    nie masz się o co martwić    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wąski  		  
		 
         & Wąska
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2009, 10:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Co do tego chrobotania to u mnie też tak chrobotało do 2500obr. okazało się że skrzywił się napinacz paska rozrządu i pasek tarł o obudowę. Na wyższych obrotach nie było nic słychać więc ja bym nie czekał tylko podjechał do mechanika. 
 
 	  | laurenth1981 napisał/a: | 	 		  | To jest test abs i tcs  nie masz się o co martwić   | 	  
 
 
Abs i Tcs testuje się po ruszeniu tylko na pierwszym biegu a nie na 1,2 i 3. | 
             
						
				_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
 
 
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody   
 
Coś do zabawy... jakieś AMG... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 laurenth1981 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2009, 10:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przecież napisał, że jak wrzuci dwójkę to już nie robi    czyli teścik    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2009, 12:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To inaczej - jeśli chrobotnięcie jest jedno i krótkie (bieg nie ma znaczenia, tylko oborty), to test. Jeśli dzwięk jest długi, albo się powtarza, trzeba szukać przyczyny. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wąski  		  
		 
         & Wąska
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2009, 13:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | laurenth1981 napisał/a: | 	 		  | Przecież napisał, że jak wrzuci dwójkę to już nie robi  czyli teścik  | 	  
 
 
 	  | dawid 25 napisał/a: | 	 		  | Występuje to na pierwszych trzech biegach na niskich obrotach | 	 
  | 
             
						
				_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
 
 
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody   
 
Coś do zabawy... jakieś AMG... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2009, 13:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Opoya napisał/a: | 	 		  | bieg nie ma znaczenia, tylko oborty | 	  
 
 
Nie obroty - prędkość. Układ jest testowany przy prędkości 20 - 25km/h nawet jeśli auto jest toczone na luzie. | 
             
						
				_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu   
 
Pumy już nie ma    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2009, 14:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No to w przypadku mojej Pumy jest inaczej - sprawdzałam i jest tak jak napisałam. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |