Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Gaydek
19-04-2009, 14:11
Kilka problemów technicznych z pumą - proszę o poradę.
Autor Wiadomość
dawid 25
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2008, 16:17   Kilka problemów technicznych z pumą - proszę o poradę.

Witam wszystkich !
Mam kilka problemów z moim autem :
Pierwszy problem:
przy niskich obrotach np. pierwszy bieg bez gazu puma się toczy i słychać dziwne chrobotanie po dodaniu gazu i przekroczeniu 2000 obrotów zanika. Występuje to na pierwszych trzech biegach na niskich obrotach.
Drugi problem:
są to drgania kierownicy przy hamowaniu z ok 100 km/h przy mniejszych prędkościach nie występuje. Wymieniłem tarcze, klocki, łożyska, zamieniałem koła i dalej to samo.
Co może być przyczyną i jak to sprawdzić ?
Trzeci problem:
Przy włączonym silniku co ok.5 sekund słychać puknięcie jak by jakiś zaworek puszczał.
Występuje to w równych odstępach czasu.
Ostatni problem:
Przy wciśniętym pedale sprzęgła silnik pracuje idealnie i cicho przy delikatnym puszczaniu zaczyna się dziwny szum. Jest on słyszalny cały czas nawet podczas jazdy, znika on tylko wtedy gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty. Może jest to powiązane z pierwszym problemem.
A i jeszcze jedno. Kolor mojej pumy to czerwony jaki jest jego kod ?
Bardzo dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi.
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 20-10-2008, 19:01   

dawid 25 napisał/a:
Przy wciśniętym pedale sprzęgła silnik pracuje idealnie i cicho przy delikatnym puszczaniu zaczyna się dziwny szum. Jest on słyszalny cały czas nawet podczas jazdy, znika on tylko wtedy gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty
łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 20-10-2008, 21:32   

Drugi problem - krzywe felacze. Sprawdzisz na wyważarce kół :)
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2008, 19:58   

dawid 25 napisał/a:
Przy włączonym silniku co ok.5 sekund słychać puknięcie jak by jakiś zaworek puszczał.
Występuje to w równych odstępach czasu.


Słyszysz to we wnętrzu samochodu czy na zewnątrz? Może chodzi o http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2202
 
 
dawid 25
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2009, 14:33   

Orientuje się ktoś może ile kosztuje łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów i czy opłaca się to robić czy lepiej kupić używaną skrzynie biegów ?
 
 
Danieloon 

Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 398
Skąd: Stawiszyn/Kalisz
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 08-02-2009, 15:54   

dawid 25, na allegro podają że cena to 205zł ja też miałem z tym problem i wymieniłem cała skrzynie trafiła okazyjnie.
Link do allegro.
http://allegro.pl/item530...cus_fiesta.html
_________________
Danieloon
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-02-2009, 16:18   

dawid 25 napisał/a:
ile kosztuje łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów i czy opłaca się to robić czy lepiej kupić używaną skrzynie biegów

a czy nie chodzi Ci o wysprzęglik hydr? http://ford.istore.pl/pl,...ik,luk,ib5.html
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 17-02-2009, 08:28   

Z tym pierwszym problemem to mogę się z Tobą podzielić taką uwagą:
Nie jeżdzę całą noc i rano odpalam i też słyszę takie chrrrr ale to chwilowo i jak juz 2 wbiję to jest spoko.Możliwe,że tak już wszystkie mają;)
PZDR
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 08:39   

To jest test abs i tcs :) nie masz się o co martwić ;)
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 20-02-2009, 10:01   

Co do tego chrobotania to u mnie też tak chrobotało do 2500obr. okazało się że skrzywił się napinacz paska rozrządu i pasek tarł o obudowę. Na wyższych obrotach nie było nic słychać więc ja bym nie czekał tylko podjechał do mechanika.
laurenth1981 napisał/a:
To jest test abs i tcs nie masz się o co martwić


Abs i Tcs testuje się po ruszeniu tylko na pierwszym biegu a nie na 1,2 i 3.
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
laurenth1981
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2009, 10:39   

Przecież napisał, że jak wrzuci dwójkę to już nie robi :) czyli teścik ;)
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2009, 12:58   

To inaczej - jeśli chrobotnięcie jest jedno i krótkie (bieg nie ma znaczenia, tylko oborty), to test. Jeśli dzwięk jest długi, albo się powtarza, trzeba szukać przyczyny.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 20-02-2009, 13:29   

laurenth1981 napisał/a:
Przecież napisał, że jak wrzuci dwójkę to już nie robi czyli teścik


dawid 25 napisał/a:
Występuje to na pierwszych trzech biegach na niskich obrotach
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 20-02-2009, 13:48   

Opoya napisał/a:
bieg nie ma znaczenia, tylko oborty


Nie obroty - prędkość. Układ jest testowany przy prędkości 20 - 25km/h nawet jeśli auto jest toczone na luzie.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2009, 14:16   

No to w przypadku mojej Pumy jest inaczej - sprawdzałam i jest tak jak napisałam.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo