Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
06-11-2007, 19:59
Ksenonowe światła w Pumie
Autor Wiadomość
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 14-10-2013, 11:19   

Mam ksenony od Plaskura.
Nie zaobserwowałem żadnego podłużnego zaciemnienia.
Żarniki mam wsadzone tak jak żarówki.
Odnośnie barwy, to na początku są białe, po rozgrzaniu "lekko żółkną".
Są "bardziej żółte" niż postojówki LED.
Policja 2 razy mnie zatrzymywała. Raz do kontroli, drugi raz mandat za wyprzedzanie. Nikt d ksenonów się nie czepiał.
Na przeglądy wyjmuję.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 14-10-2013, 13:00   

Zaznaczyłem to na zdjęciu, widać to dobrze od 30 sekundy, a najlepiej chyba w 49 sekundzie.

Jak mi się uda to wieczorem zrobię fotkę, u mnie widać to jeszcze bardziej z racji niebieskiego koloru ksenonu. Na szybie reflektora widać, również że snop światła jest jakby przecięty na pół co zaznaczyłem na poniższym zdjęciu:
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2013, 16:53   

To typowe i nie trzeba się tym przejmować. Taka jest konstrukcja panika, a umieszczenie "drucika" nie ma wpływu na palnik. Poza oczywiście cieniem.
Nie pamiętam jak to jest w przypadku oryginlanych ksenonów, mogę sprawdzić wieczorem w moim Focusie. W przypadku Pumy niestety ksenony są dorabiane, a czy producent obsadzi drucik tak, by po zamontowaniu był z góry lub z dołu palnika, to jego 'widzimisię', ale tak jak już napisałam nie ma to znaczenia dla pracy całego układu.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 14-10-2013, 17:32   

Dzięki Opoya za rozwikłanie zagadki :) Zamówiłem dzisiaj trzecie żarniki i jestem już trochę zirytowany ponieważ zamawiając zestaw ksenonów (4300K) otrzymałem niby takie ale świecące na niebiesko. Wczoraj zamówiłem 5000K, dzisiaj dostałem informację, że bez pytania wysłali 6000K bo innych nie mieli :572: Przed chwilą zamówiłem kolejne 4300K, do trzech razy sztuka, mam nadzieję że tym razem w końcu otrzymam to co zamawiałem :neutral: Może w tych drucik będzie mocowany odwrotnie, a jak nie to obrócę te mocowanie żarówki w soczewce, z tego co się temu przyglądałem to minuta roboty ;)
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2013, 19:18   

Jeśli już to palniki :razz:


No to jeszcze coś z wykopalisk :mrgreen:

Jedna lampa z palnikiem ksenonowym w mojej ówczesnej Pumie. Jak widać, u mnie nie było takiego cienia.




A tu post w którym zamieściłam tę fotkę:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=33377#33377
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 14-10-2013, 19:49   

Tak dobrze Ci świeciły te żarówki HBM? :shock: :shock: :shock:
Moje teraźniejsze ksenony nie świecą tak jasno jak Twoje HBMy ze zdjęcia :(
Dziwna sprawa, lampy mam gładkie i wypolerowane, odbłyśniki nie są wiadomo pierwszej młodości, ale nie są czarne, jeden na próbę wypolerowałem i za dużo nie różni się od tego ze świateł długich jednak aż takiej jasności nigdy nie uzyskałem :( Może na nowych palnikach nareszcie będę spokojnie jeździł nocą :roll:
 
 
cobraswiecie 
CSW Kuj-Pom


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1318
Skąd: Świecie n/W
Wysłany: 14-10-2013, 20:28   

Mi świeciły jak Opoyi;)
_________________
Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 15-10-2013, 10:41   

Ja nie narzekam. Ale, żebym mógł sam dojrzeć, że moje światło jest białe, muszę jechać z 20-30km/h.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 16-10-2013, 18:38   

Dzisiaj przyszły nowe palniki więc od razu musiałem je zamontować :)
Jednak aby sprawdzić je w działaniu musiałem czekać aż się ściemni.






Ogólnie jest dużo, dużo lepiej niż na żarówkach czy nawet poprzednich żarnikach pseudo 4300K. Ale szczerze spodziewałem się czegoś lepszego. Nie wiem, może mam kiepskie przetwornice lub odbłyśniki... W każdym razie porównując tutaj do zdjęć Opoyi, wydaje mi się że jej światła świeciły lepiej na zwykłych żarówkach niż na moje na ksenonach :neutral: .

Próbowałem odwrócić mocowanie żarnika ale wg mnie jest to średnio możliwe, bo nawet jak odegniemy ten metalowy pierścień to nie założymy go odwrotnie ponieważ te 'trzymadełka' nie są symetryczne i nic nie będzie pasować. Druga sprawa to pod tym pierścieniem jest obsada z rowkami na elementy pozycjonujące żarówkę, którą fizycznie nie da się włożyć odwrotnie. Obrócić by można ewentualnie cały odbłyśnik jednak wymagałoby to roznitowania połączenia z soczewką, a to już wyższa szkoła jazdy.
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-01-2014, 23:37   

Ja wracam do tradycyjnych żarówek Osram night breaker unlimited +110 %
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 25-01-2014, 10:49   

Pawcioss, co skłoniło Cię do tak "desperackiego" kroku?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-01-2014, 19:51   

"wixujace" palniki zimą.. sytuacja tego typu , ze jeden pali drugi nie ;/ trzeba kilkakrotnie odpalic i włączyc zeby obie sie paliły.. nie wiem czy to wina przetwornic czy nie nie chce mi sie dociekac..
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2014, 00:09   

Szkoda, bo hidy to naj naj lepsze co mozna poprwic w Pumie
 
 
Chm.Oskar 
Młody, ale zdolny :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 243
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 30-06-2014, 21:57   

Kurczę, temat prawie na 70 stron i pewnie powielę pytanie, ale nie chce mi się tego wszystkiego przeglądać ;d Mianowicie, póki co w kwestiach mechanicznych jestem kompletnym laikiem. Staram się dopiero wszystkiego uczyć. I mam problem ze światłami. Kupiłem Pumę, już z ksenonami. Światła świecą naprawdę super, widoczność jest niesamowita, trzeba przyznać, że wizualnie prezentują się równie dobrze. Dobre, białe światło, bez żadnych tam odcieni niebieskiego, zielonego, czy fioletowego. Poprzedni właściciel twierdził, że światła normalnie są legalne i można na nich spokojnie jeździć. W papierach na temat świateł nic nie znalazłem. Jednak ostatnio znajomy mechanik, powiedział mi, że mogą mi przez te światła zabrać dowód, bo niby nie można na nich jeździć i najlepiej, jakbym się wybrał na stację diagnostyczną i oni mi dokładnie powiedzą to samo co on. Auto póki co ma przegląd ważny od listopada, u poprzedniego właściciela świateł się nie czepiali. I stąd moje pytanie, jak to wygląda z tymi światłami, czy mogę na nich spokojnie jeździć, czy powinienem się obawiać? Jeśli będzie potrzebne, to mogę coś posprawdzać, porobić zdjęcia i tu wrzucić, jeśli coś będzie niejasne. Jechać na tę stację diagnostyczną i oni potwierdzą, że muszę wstawić normalne halogeny, czy dadzą mi papierek, że mogę na tych światłach jeździć? Na innych forach i w artykułach pisze różnie, stąd moja niepewność. Na szczęście w nocy jeżdżę rzadko, a w dzień korzystam z LEDów, więc tych ksenonów aż tak nie używam, ale co w przypadku kontroli, nie mam zamiaru tracić głupio dowodu ;)
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 30-06-2014, 22:10   

Ksenony w Pumie są absolutnie nie legalne, choćbyś miał nie wiadomo jakie zaświadczenia, homologację itp. :P Każdy reflektor dostaje homologacje jako cały "zespół oświetleniowy", tzn. homologacja mówi dokładnie jakie żarówki można stosować, jeśli reflektor jest homologowany na żarówki halogenowe to tylko i wyłącznie takie można stosować. Jeśli zastanawiałeś się może kiedyś dlaczego na reflektorach są wybite czasami jakieś literki, to właśnie po ich oznaczeniu policjant czy diagnosta od razu jest w stanie stwierdzić jakie źródło światła powinno być w nich zainstalowane. I nie wierz w bajki typu "założę spryskiwacze i będą legalne" - nigdy nie będą.
Jeśli Puma fabrycznie wychodziła by z lampami ksenonowymi np. jako dodatkowa opcja wyposażenia i kupił byś wtedy cały kompletny taki zestaw łącznie z właśnie, spryskiwaczami i sterownikiem samopoziomowania to wtedy taki zestaw byłby legalny.
Więc dowód może Ci polecieć jak najbardziej ale jest na to pewien trik :P
Wóź ze sobą zestaw zwykłych żarówek halogenowych i płaski śrubokręt, jeśli policjant się doczepi i będzie chciał zabrać dowód to masz prawo do usunięcia "usterki" na miejscu, więc przełożysz żarówki co w Pumie trwa naprawdę kilka minut i jedziesz dalej, a dowód w Twojej kieszeni, a nie policjnata :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo