Brak ciepłego powietrza + niedziałający wentylator chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 11-06-2013, 23:43 Brak ciepłego powietrza + niedziałający wentylator chłodnicy
|
|
|
Witam
Mam kolejny problem z pumą
Kiedy przekręcę pokrętło na kolor czerwony ... leci zimno !! .. i tak ciągle, nawet po przejechaniu 100km.
Dodatkowo nie włącza się wentylator chlodnicy.
Miał ktoś taki problem ?? |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 12-06-2013, 07:20
|
|
|
Najlepszym pomysłem na rozwiązanie problemu byłoby podłączenie pod komputer. Ewentualnie, to są moje pomysły przyczyn:
1. Termostat nie otwiera się. Sprawdź czy po przejechaniu np. 10km masz wszystkie węże przy chłodnicy ciepłe. Sprawdź czy strzałka temperatury na zegarach "rusza się".
2. Zawór nagrzewnicy
3. Rezystor dmuchawy. Sprawdź czy działa wentylator w trybie awaryjnym. Odłącz wtyczkę od czujnika temperatury na zegary
Foto 1. http://klubpumy.pl/viewto...er=asc&start=14
http://klubpumy.pl/viewto...t=5741&start=48
4. Czujnik temperatury na komputer. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
silverstar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 116 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-06-2013, 08:14
|
|
|
najpierw spróbuj odłączyć zawór nagrzewnicy na gorącym silniku i włącz nawiew jeżeli leci cały czas ciepło to tu jest problem |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 12-06-2013, 12:23
|
|
|
No ja też bym obstawiał zawór nagrzewnicy bo przerabiałem to 2x.
Najpierw wymieniłem na nowy zamiennik za 120zł i tydzień działał potem losowo się zawieszał na ciepłym lub na zimnym. Pomogła dopiero wymiana na oryginał i od paru miesięcy działa idealnie. Nie wiem czemu ale jakoś samochodzik nie chce współpracować z elektrozaworkiem nieoryginalnym. Sporo osób się wypowiedziało, że to jest jedna z części że musi być oryginał... Potwierdzam.
---
Co do drugiego problemu to najprawdopodobniej będzie to rezystor wentylatora. trojan6 dobrze pisze, sprawdź czy masz awaryjny drugi bieg, wyłącz wtyczkę od czujnika temperatury, włącz silnik (będzie koślawo pracował) po 15s powinien się włączyć wiatrak na maxa jakby chciał odlecieć.
Jeżeli działa drugi bieg a przy wskazówce temp. w zegarach jak jest na środku nie włącza się pierwszy cichy bieg wiatraka, to pewnie na 99% ten rezystor:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829 |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 14-06-2013, 19:30
|
|
|
Dzięki panowie
Rezystor dmuchawy. - wymiana załatwiła problem !!
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-08-2013, 23:44
|
|
|
odgrzebię troche temat, otóż mam pytanie, czy orientuje się ktos tutaj jak sprawdzic poprawność działania wentylatora chłodnicy ? generalnie chodzi o to że nie pamiętam kiedy ostatnio go słyszałem co mnie lekko zaniepokoiło. Załącza się tylko wtedy jak włącze klime na 1 biegu cicho chodzi. |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 06-08-2013, 10:40
|
|
|
Ja wiem jak sprawdzić tylko czy jest pierwszy i drugi bieg.
Pierwszy bieg - gazujesz męczysz auto w zależności od temperatury otoczenia do momentu jak się załączy.
Drugi bieg odłącz czujnik temperatury. Po chwili powinno Ci wymieść wszystko spod auta.
Jeżeli tak jest jak wyżej napisałem, tzn. masz dwa biegi. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-08-2013, 10:45
|
|
|
Albo podpiąć pod interfejs programem forscan i zrobić test |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 06-08-2013, 10:47
|
|
|
Wiesie, mnie ten program (bądź interfejs) zawiódł.. przy 104*C (wg ForScan) dopiero załączał 1-bieg. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-08-2013, 11:17
|
|
|
Nie o to mi chodziło, tam są testy na działającym i na wyłączonym silniku, te testy odpalaja wentylatory.
A że u Ciebie przy 104 włączył dopiero to nie wina programu a kompa silnika, bo to on decyduje kiedy włączyć. Są auta gdzie dopiero przy takiej temperaturze włacza się wentylator. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 06-08-2013, 11:22
|
|
|
Hej 104°C na płynie chłodzącym to poprawna dla pumy temperatura włączenia pierwszego biegu, potem chłodzi do 98° i się wyłącza, następnie idzie do 104° i tak w kółko
U mnie jest identycznie tak samo, potwierdził to też elektryk od fordów na Jerzego 9 w Łodzi, który ma opinię jednego z najlepszych fachowców na Forum Ford Club Polska (przepraszam ze reklamę sąsiedniego forum). Też to skonsultowałem bo wydawało mi się że powinno być 90°... ale tak ma być w tym silniku. Pan Mariusz naprawił moje problemy z klimą i wentylatorem bez problemu podczas gdy inni elektrycy i klimatorzy rozkładali ręce - więc raczej też mu wierzę Natychmiast bez zastanowienia potwierdził że 104°C jest prawidłowo.
(No chyba, że to tylko w pumach z LPG tak ma być [bo to wyższa temp. spalania] - o to nie pytałem, ale wydaje mi się, że tak jest w każdej 1,7 i chyba nie tylko pumie ale także w innych Fordach - kto ma ELMa niech potwierdzi, wystarczy 5-10min czekania)
EDIT:
Poczytałem troszkę w necie, inni o focusach, fiestach też piszą 104°C. Ford tak ma.
Ogólnie pisałem już o tym tutaj: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=182993
----
Pawcioss, co do sprawdzenia obu biegów wentylatora gdy podejrzewasz brak drugiego to najłatwiej klimą:
Włączyć silnik na postoju, włączyć klimę i czekać (obiek otwarty żeby ssał z zewnątrz). Przy obecnej temperaturze góra 10min i drugi bieg powinien się załączyć, a jest szansa że jak włączysz klimę od razu po dłuższym postoju gdzie w samochodzie bedzie panować 70st C to 2 bieg załączy się po 30sek aby klima dała radę.
Inna metoda to niestety trzeba stać z włączonym silnikiem z 15-20 min bez klimy, przy wskazówce na środku (104°) powinien się załączyć 1 bieg, po 3-4 załączeniach powinien już nie dawać rady i wtedy albo się silnik zacznie przegrzewać albo włączy drugi.
Szybsza metoda to odłączyć czujnik jak pisaliśmy wcześniej. Po 15 sek załączy się permanentnie drugi bieg i słychać go z kabiny. Oczywiście na kompie pojawi się błąd uszkodzenia czujnika a silnik będzie dziwnie pracował, ale sam się powinien błąd skasować skasować jak wszystko skręcisz |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-08-2013, 14:02
|
|
|
Panowie, nie zrozumieliśmy się. Mi chodzi o to czy wentylator w ogole się włącza i nie chodzi o klime a o chłodzenie silnika, dawno w ogole go nie słyszałem jak sprawdzić czy sie włącza i chłodzi silnik? |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-08-2013, 14:19
|
|
|
Myślę ze wszystko na temat sprawdzenia wentylatora zostalo napisane, ma się przy 104 włączyć pierwszy bieg. Ale jeśli włączy sie pierwszy to zostaje tylko sprawdzić czy w ogóle działa 2 i to najlepiej sprawdzić odpinajac czujnik temp. na komputer albo interfejsem diagnostycznym. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-08-2013, 14:36
|
|
|
super, tylko szkoda ze na skali nie ma podanej temeratury tylko litery NORMAL tak więc miedzy którymi literami powinien zastartowac wentylator |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-08-2013, 14:44
|
|
|
pawcioss, a tego zwlaszcza w przedlifcie nikt Ci nie powie,bo na zegary idzie inny czujnik niz na komputer i on u kazdego wlacznie ze wskaznikiem dziala inaczej. I ten czujnik na zegary nie ma nic do wlaczania wentylatorow, mozesz go odpiac a i tak wszystko bedzie dzialac poprawnie. Jedyny sensowny i dokladny pomiar,to przez podpiecie sie z laptopem lub telefonem pod interfejs diagnostyczny. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
|