Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ciepłego powietrza + niedziałający wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
Barman91 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 11-06-2013, 23:43   Brak ciepłego powietrza + niedziałający wentylator chłodnicy

Witam :)
Mam kolejny problem z pumą :cry:
Kiedy przekręcę pokrętło na kolor czerwony ... leci zimno !! .. i tak ciągle, nawet po przejechaniu 100km.
Dodatkowo nie włącza się wentylator chlodnicy.
Miał ktoś taki problem ??
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 12-06-2013, 07:20   

Najlepszym pomysłem na rozwiązanie problemu byłoby podłączenie pod komputer. Ewentualnie, to są moje pomysły przyczyn:

:arrow: 1. Termostat nie otwiera się. Sprawdź czy po przejechaniu np. 10km masz wszystkie węże przy chłodnicy ciepłe. Sprawdź czy strzałka temperatury na zegarach "rusza się".
:arrow: 2. Zawór nagrzewnicy
:arrow: 3. Rezystor dmuchawy. Sprawdź czy działa wentylator w trybie awaryjnym. Odłącz wtyczkę od czujnika temperatury na zegary
Foto 1. http://klubpumy.pl/viewto...er=asc&start=14
http://klubpumy.pl/viewto...t=5741&start=48
:arrow: 4. Czujnik temperatury na komputer.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-06-2013, 08:14   

najpierw spróbuj odłączyć zawór nagrzewnicy na gorącym silniku i włącz nawiew jeżeli leci cały czas ciepło to tu jest problem
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 12-06-2013, 12:23   

No ja też bym obstawiał zawór nagrzewnicy bo przerabiałem to 2x.
Najpierw wymieniłem na nowy zamiennik za 120zł i tydzień działał potem losowo się zawieszał na ciepłym lub na zimnym. Pomogła dopiero wymiana na oryginał i od paru miesięcy działa idealnie. Nie wiem czemu ale jakoś samochodzik nie chce współpracować z elektrozaworkiem nieoryginalnym. Sporo osób się wypowiedziało, że to jest jedna z części że musi być oryginał... Potwierdzam.

---
Co do drugiego problemu to najprawdopodobniej będzie to rezystor wentylatora. trojan6 dobrze pisze, sprawdź czy masz awaryjny drugi bieg, wyłącz wtyczkę od czujnika temperatury, włącz silnik (będzie koślawo pracował) po 15s powinien się włączyć wiatrak na maxa jakby chciał odlecieć.

Jeżeli działa drugi bieg a przy wskazówce temp. w zegarach jak jest na środku nie włącza się pierwszy cichy bieg wiatraka, to pewnie na 99% ten rezystor:

http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Barman91 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 14-06-2013, 19:30   

Dzięki panowie :)
Rezystor dmuchawy. - wymiana załatwiła problem !! :mrgreen:
Pozdrawiam!
 
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-08-2013, 23:44   

odgrzebię troche temat, otóż mam pytanie, czy orientuje się ktos tutaj jak sprawdzic poprawność działania wentylatora chłodnicy ? generalnie chodzi o to że nie pamiętam kiedy ostatnio go słyszałem co mnie lekko zaniepokoiło. Załącza się tylko wtedy jak włącze klime na 1 biegu cicho chodzi.
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 06-08-2013, 10:40   

Ja wiem jak sprawdzić tylko czy jest pierwszy i drugi bieg.
Pierwszy bieg - gazujesz męczysz auto w zależności od temperatury otoczenia do momentu jak się załączy.
Drugi bieg odłącz czujnik temperatury. Po chwili powinno Ci wymieść wszystko spod auta.
Jeżeli tak jest jak wyżej napisałem, tzn. masz dwa biegi.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2013, 10:45   

Albo podpiąć pod interfejs programem forscan i zrobić test :)
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 06-08-2013, 10:47   

Wiesie, mnie ten program (bądź interfejs) zawiódł.. przy 104*C (wg ForScan) dopiero załączał 1-bieg.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2013, 11:17   

Nie o to mi chodziło, tam są testy na działającym i na wyłączonym silniku, te testy odpalaja wentylatory.

A że u Ciebie przy 104 włączył dopiero to nie wina programu a kompa silnika, bo to on decyduje kiedy włączyć. Są auta gdzie dopiero przy takiej temperaturze włacza się wentylator.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 06-08-2013, 11:22   

Hej 104°C na płynie chłodzącym to poprawna dla pumy temperatura włączenia pierwszego biegu, potem chłodzi do 98° i się wyłącza, następnie idzie do 104° i tak w kółko :)

U mnie jest identycznie tak samo, potwierdził to też elektryk od fordów na Jerzego 9 w Łodzi, który ma opinię jednego z najlepszych fachowców na Forum Ford Club Polska (przepraszam ze reklamę sąsiedniego forum). Też to skonsultowałem bo wydawało mi się że powinno być 90°... ale tak ma być w tym silniku. Pan Mariusz naprawił moje problemy z klimą i wentylatorem bez problemu podczas gdy inni elektrycy i klimatorzy rozkładali ręce - więc raczej też mu wierzę :) Natychmiast bez zastanowienia potwierdził że 104°C jest prawidłowo.

(No chyba, że to tylko w pumach z LPG tak ma być [bo to wyższa temp. spalania] - o to nie pytałem, ale wydaje mi się, że tak jest w każdej 1,7 i chyba nie tylko pumie ale także w innych Fordach - kto ma ELMa niech potwierdzi, wystarczy 5-10min czekania)

EDIT:
Poczytałem troszkę w necie, inni o focusach, fiestach też piszą 104°C. Ford tak ma.


Ogólnie pisałem już o tym tutaj: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=182993

----

Pawcioss, co do sprawdzenia obu biegów wentylatora gdy podejrzewasz brak drugiego to najłatwiej klimą:

Włączyć silnik na postoju, włączyć klimę i czekać (obiek otwarty żeby ssał z zewnątrz). Przy obecnej temperaturze góra 10min i drugi bieg powinien się załączyć, a jest szansa że jak włączysz klimę od razu po dłuższym postoju gdzie w samochodzie bedzie panować 70st C to 2 bieg załączy się po 30sek aby klima dała radę.

Inna metoda to niestety trzeba stać z włączonym silnikiem z 15-20 min bez klimy, przy wskazówce na środku (104°) powinien się załączyć 1 bieg, po 3-4 załączeniach powinien już nie dawać rady i wtedy albo się silnik zacznie przegrzewać albo włączy drugi.

Szybsza metoda to odłączyć czujnik jak pisaliśmy wcześniej. Po 15 sek załączy się permanentnie drugi bieg i słychać go z kabiny. Oczywiście na kompie pojawi się błąd uszkodzenia czujnika a silnik będzie dziwnie pracował, ale sam się powinien błąd skasować skasować jak wszystko skręcisz :)
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-08-2013, 14:02   

Panowie, nie zrozumieliśmy się. Mi chodzi o to czy wentylator w ogole się włącza i nie chodzi o klime a o chłodzenie silnika, dawno w ogole go nie słyszałem jak sprawdzić czy sie włącza i chłodzi silnik?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2013, 14:19   

Myślę ze wszystko na temat sprawdzenia wentylatora zostalo napisane, ma się przy 104 włączyć pierwszy bieg. Ale jeśli włączy sie pierwszy to zostaje tylko sprawdzić czy w ogóle działa 2 i to najlepiej sprawdzić odpinajac czujnik temp. na komputer albo interfejsem diagnostycznym.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-08-2013, 14:36   

super, tylko szkoda ze na skali nie ma podanej temeratury tylko litery NORMAL tak więc miedzy którymi literami powinien zastartowac wentylator
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2013, 14:44   

pawcioss, a tego zwlaszcza w przedlifcie nikt Ci nie powie,bo na zegary idzie inny czujnik niz na komputer i on u kazdego wlacznie ze wskaznikiem dziala inaczej. I ten czujnik na zegary nie ma nic do wlaczania wentylatorow, mozesz go odpiac a i tak wszystko bedzie dzialac poprawnie. Jedyny sensowny i dokladny pomiar,to przez podpiecie sie z laptopem lub telefonem pod interfejs diagnostyczny.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo