Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 23:23 |
problem z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 26-09-2013, 10:47
|
|
|
Proponuję post darpuslo dotyczący opisu naprawy wrzucić do sam naprawiam. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
darpuslo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-09-2013, 12:06
|
|
|
Popieram .
Oglądanie programu "zrób to sam " Adama Słodowego procentuje |
_________________ Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 26-09-2013, 19:02
|
|
|
Do postu o naprawie proponuję dołączenie mojego filmiku jak powinien działać panel sterujący. |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 29-09-2013, 13:51
|
|
|
trojan6, darpuslo, proponuję, aby darpuslo sam pofatygował się do tego działu i ponownie tego posta tam umieścił (taka procedura). |
|
|
|
|
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 05-10-2013, 09:59
|
|
|
doczepiam się do tematu ... ponieważ również u mnie pojawił się mały problem z ogrzewaniem, a mianowicie:
Ogrzewanie działa bardzo słabo, na IV "powiewa" jak rok temu na "II", dodatkowo po przejechaniu 10 km zaczyna wiać zimno ;o pare km dalej znowu gorąco.
Co może być tego przyczyną ?? Czy ktoś z was miał podobny problem ? |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 07-10-2013, 14:19
|
|
|
Ja miałem kilka dni temu cos podobnego w escorcie. Poszła pompa wody. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
darpuslo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2013, 14:41
|
|
|
Myślę, że może to być rezystor od wentylatora |
_________________ Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia |
|
|
|
|
katamisz83
miłośniczka kici
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączyła: 23 Paź 2013 Posty: 7 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 05-11-2013, 22:09
|
|
|
Kurcze mam podobny problem w swojej pumce ale jak widzę nie jestem sama.Jak autko się dobrze zagrzeje to jak tylko włączę nawiew od razu leci gorące na zimnym nie czuć zimna tylko ciepły nawiew.No i kurcze teraz to radio i CD nie działające.Może mieć to ze sobą jakiś związek?? |
|
|
|
|
Pover
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 235 Skąd: Mława
|
Wysłany: 05-11-2013, 23:16
|
|
|
Na 99% uszkodzony masz elektrozawór, cena używanego to koszt ~80zł |
_________________ https://www.facebook.com/LeonByPover |
|
|
|
|
ZeRT
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: WWA
|
Wysłany: 26-06-2014, 19:05
|
|
|
Cześć mam pytanie.
Jakie powinny być wskazania miernika V dla prawidłowo działającego panelu sterowania? Na filmiku Lostlasta http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=8529 widać, że zakres jest od 0V do 13V+.
U mnie po podpięciu się do wtyczki elektrozaworu V jeździ od ~8V (ustawienie na zimno) do 13V+ (przy ustawieniu na grzanie) (obydwie elektrody zapięte do wtyczki). Nie widać żadnych skoków wskazań. (tak jak jest to widoczne na teście żaróweczki u Pumana) Czy pomiar przeprowadzam prawidłowo?
Czy potencjometr/panel działa prawidłowo, czy jest to problem tylko po stronie elektrozaworu?
Jeśli coś sknociłem to co i jak to naprawić.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Problemu nie rozwiązałem ale znalazłem wademekum wiedzy o problemach z grzaniem:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=33271
http://www.fiestaklubpols...ic.php?p=723287
Mam nadzieję, że się przyda komuś w przyszłości . |
|
|
|
|
xEndriuux
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 13-09-2014, 13:30
|
|
|
ja mam taki mianowicie problem że leci mi ciepłe powietrze z nawiewu pomimo tego że mam ustawione pokrętło na zero ( i wogóle nie załączane na choćby 1 tylko samo od siebie leci ciepłe w czasie jazdy) a drugie pokrętło ustawione oczywiście na max zimne. |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13-09-2014, 20:55
|
|
|
xEndriuux, jak masz ustawione na 0 pokrętło obrotów wiatraka to nie działa wiatrak ale pęd powietrza będzie wpychać i tak powietrze do kabiny. U mnie jest tak samo, aczkolwiek bardzo słabo leci powietrze z nawiewu bez wiatraka. To że leci ciepłe powietrze to już problem elektrozaworu że puszcza ciepłe powietrze. |
|
|
|
|
Jqb
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 87 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-09-2014, 11:51
|
|
|
chciałbym się podpiąć pod pytanie @ZeRT-a jakie powinno być poprawne napięcie na wtyczce do zaworu przy zmianie ustawienia temperatury(zakres)? Demontowałem zawór i jest sprawny a dalej mam ciepłe powietrze. |
|
|
|
|
ZeRT
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: WWA
|
Wysłany: 14-09-2014, 14:07
|
|
|
- gdy napięcie na kostce wynosi 12V to elektrozawór odcina płyn chłodniczy od nagrzewnicy - w środku mamy zimno - pokrętło na polu niebieskim
- gdy napięcie na kostce wynosi 0V to elektrozawór przepuszcza płyn do nagrzewnicy - w środku mamy ciepło - pokrętło na polu czerwonym
- gdy zadamy na pokrętle pola pomiędzy skrajnymi położeniami to na kostce pojawi nam się sygnał prostokątny (na zmianę 12 i 0V) o różnym wypełnieniu, w zależności od położenia pokrętła
Tyle teorii :F.
Właśnie wymontowałem płytkę sterującą, mosfet jest spalony, jedna ze ścieżek chyba jest uszkodzona. Oddam to do speca i zobaczę czy da się to naprawić, czy trzeba będzie całość wymienić.
Na ten moment zawór jest niepodłączony, ruchomy trzpień został zablokowany w pozycji zamkniętej i lecę tylko na chłodzeniu... |
|
|
|
|
Jqb
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 87 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-09-2014, 15:54
|
|
|
Dzięki i wszystko wiadome, u siebie też napięcia na wtyczce miałem ~9-14V. rozebrałem panel i tranzystor na płytce jest upalony troszkę, może uda się mi jutro dostać taki lub odpowiednik i to zmontować.
[ Dodano: 19-09-2014, 09:49 ]
@ZeRT masz jakieś wieści na temat płytki? Bo u siebie po wymianie tranzystora i zamontowaniu przez ok 5 min działał i się spalił i tym razem troszkę ścieżka oberwała , zastanawiam się czy gdzieś indziej leży problem czy załatwić nową płytkę sterująca? |
|
|
|
|
|