Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 01-04-2014, 12:18
Opoya, małe jakieś się wkleiło Dziękuję Ci za numerki. Moje (te ze znaczka):
C9G4A
98FB 9A819 AA
839.0111
0.69 Ohm
Pokrywają się nieco z Twoimi, więc coś jest na rzeczy. Będę próbować dalej szukać informacji, o co chodzi z 98FB a XS6H oraz 839.0111 a 839.0134.
Tymczasem napisałem prośbę, o info dot. numerów części z Allegro.
Ponadto poznałem cenę w Auto Watin rezystora - powala w porównaniu do powyższych - info w odpowiednim dziale.
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
To są oporniki dmuchawy w kabinie - mają 4 biegi. Nie są to te od wiatraka chłodzenia silnika
Jak spali się ten mały bezpiecznik termiczny znajdujący się na rezystorze wentylatora chłodnicy to nie ma żadnych widocznych uszkodzeń. Wystarczy sprawdzić miernikiem czy przewodzi prąd. Jak głucho to można albo zastąpić go innym z allegro albo wymienić cały rezystor. Oryginalne około 300zł w ASO, dowiadywałem się. Używki na allegro około 40-50zł, ale proponuje kupić sam bezpiecznik termiczny - jakieś 2zł i 5 min roboty ;P
Ten okrągły, to rezystor, który montuje się przy wiatraku chłodzącym silnik.
Ten płaski to tzw. regulator, który jest montowany przy nagrzewnicy i wygląda jak w linku który podał wcześniej Trojan: http://www.ford-esklep.pl...104100-FORD/984
Czyli reasumując - okrągły do wiatraka, płaski do nagrzewnicy.
PS. sprawdzone w Microcat po nr fabrycznych.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 02-04-2014, 08:24
Widziałem post Zygiboosa przed edycją i dobrze przecież napisał
Edit by Opoya: fakt, chyba nie powinnam tak długo siedzieć przy komputerze, dzięki za uwagę, już poprawione, jest tak jak było.
To jest rezystor dmuchawy w kabinie:
A ten:
lub nowszego typu:
To są rezystory wentylatora chłodnicy!
Ostatnio zmieniony przez Opoya 02-04-2014, 09:28, w całości zmieniany 1 raz
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 02-04-2014, 20:18
Zastanawiam się tylko czemu wszyscy tak kombinują
Rezystor ten to w sumie gruby zwinięty drut - jest praktycznie niezniszczalny
Jedyny element jaki może zawieść to mały bezpieczniczek termiczny który jest zaznaczony na tym obrazku (a raczej jego lewa nóżka):
Na upartego można go zastąpić drutem, lub kupić na allegro podobny i wymienić Naprawdę szkoda kasy na nowy, ja już z 5 miesięcy jadę z naprawionym i wszystko działa.
Inna sprawa jak po założeniu spali się kolejny bo jest gdzieś problem na instalacji lub zatarty silnik wiatraka - ale lepiej sprawdzić to tym sposobem za 2zł a nie za 50zł lub gorzej.
PS. jeżeli mimo to ktoś bardzo chce kupić nowy lub używkę - pasuje od fiesty i dużo łatwiej dostać.
zygiboos dzięki właśnie o takie info mi chodziło nie mam zamiaru kupować całego elementu
[ Dodano: 03-04-2014, 18:44 ]
No i niestety ale u mnie jednak nie będzie to rezystor chyba gdyż
- wentylator działa tylko na 2 biegu
- jak włączę klime to przez 3 minuty się nie włączył wcale klimatyzacja nienabita po zmianie silnika ale podpięta i sprężarka się włącza
-Wiatrak bieg drugi włącza sie tylko jak wskazówka jest w okolicach L
Jakieś pomysły
_________________
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-04-2014, 17:46
Rezystor odpowiada za pierwszy bieg, wiec jednak masz coś z nim nie tak, a klima nie ma prawa się włączyć jak nie ma czynnika,wiec coś mieszasz
Kurde faktycznie coś nie tak z tym rezystorem. Pomiary miernikiem ok. a jednak lipny bo jak zwarłem bieguny rezystora na krotko to działa bieg pierwszy drugiego nie udało mi się na postoju wywołać. Jutro jadę po opornik do elektrycznego dzięki WieSiu jakby nie ty to pewnie bym szukał gdzie indziej
Co do klimy to chyba mnie słuch myli bo sprężarka pomierzona i się nie włącza.
Realizując prędkość widoczna pracy wiatraka i jego słyszalność sugerują ze to bieg pierwszy mi się włącza gdy wskazówka jest w okolicy L. Pytanie czy to nie za późno wcześniej w tej pozycji mniej więcej mi się włączał drugi bieg.
_________________
Ostatnio zmieniony przez adrianus 04-04-2014, 08:06, w całości zmieniany 1 raz
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 03-04-2014, 20:30
Tak tylko dodam, że nie po opornik a po bezpiecznik termiczny. Jeżeli pierwszy bieg działa jak zwarłeś na krótko miejsca gdzie był stary bezpiecznik termiczny w tym rezystorze całym - to na bank on jest do wymiany. Oznacza to też, że sam opornik działa, bo to jest jedyne co sprawia że wiatrak działa wolniej - własnie to że prąd przechodzi przez niego.
Co do zachowania wiatraka przy klimie to powinno być tak:
- Po włączeniu klimy natychmiast włącza się na pierwszy bieg
- Jak temp. się zwiększy, lub ciśnienie czynnika to włącza się drugi bieg
- Chłodzi do 90-ciu paru i znów włącza się pierwszy.
Jeżeli rezystor nie działa w pełni, to co jakiś czas włącza się tylko drugi jak działa klima i gaśnie, po 5 sek. znów się zapala i gaśnie itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum