Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 19:01
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 27-05-2005, 20:40   

u mnie skrzynia spoko dziala ... wiadomo wsteczny czasem nie chce wejsc ale mam juz sposob na niego... wystarczy przytrzymac lewarek i powoli puszczac sprzegło ... i gra muzyka ... hehe ale mam dzis dobry humor pozdro dla wszystkich
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2005, 11:51   

U mnie jedynka też czasem ciężko wchodzi, a wsteczny również oczywiście... ale widzę, że to normalka...
 
 
 
JBJ
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 03:36   

Temat trochę stary - ale co tam :)
Na żywotność skrzyni jak i reszty zawiesznia (głównie przedniego) wpływa moim zdaniem przede wszystkim styl jazdy... Jeżeli ktoś lubi robić ciągle "dopałki" mając skręcone koła - znacząco obniża żywotność tychże elementów... Ja robię dopałkę zawsze przy wyprostowanych kołach - przy skręconych kołach działają zupełnie inne siły niż przy wyprostowanych - noomalna fizyka - na oba koła działa inna siła i niestety zawieszenia samochodów jak i przekładnie w większości sobie z tym nie radzą... No i do tego wszystkiego dochodzi jeszcze najzwyklejszy.... pech :) - czasem trafisz na nowiutką część która mimo wszelkiej uwagi w prowadzeniu autka i tak się zepsuje (złośliwość rzeczy martwych:)).
 
 
artisu 


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 95
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 20-10-2008, 19:59   

Witam,
Zauważyłem pewną "usterkę" skrzyni która wychodzi tylko w określonych warunkach.
Chodzi mi o szybką zmianę z biegu 3 na 4. Kilka razy się ścigałem i skrzynia zamiast 4-ki wrzuciła mi 2-kę przy szybkim ruchu lewarka w tył po prostej. Przy wolnym zmienianiu chodzi OK. Ktoś się z tym spotkał? Co może być przyczyną?
_________________

 
 
Benon 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 249
Skąd: Wiry/Poznań
Wysłany: 21-10-2008, 17:14   

artisu napisał/a:
Witam,
Kilka razy się ścigałem i skrzynia zamiast 4-ki wrzuciła mi 2-kę przy szybkim ruchu lewarka w tył po prostej.


Moim zdaniem, sęk w tym, że czwórkę "wbija" się lekko w prawo, a nie po prostej.
Zdarzyło mi się takie coś ze dwa razy, zaraz po tym jak kupiłem pumę i testowałem ;)

Spróbuj bardziej precyzyjnie wybierać biegi, wiem, że podczas ustawki to trudne, bo emocje i wogle, a jak Ci to bardzo przeszkadza, to mechanik to podreguluje.
_________________

 
 
 
ossa23
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2009, 22:50   

witam. a jak sie ma wymiana oleju w skrzynce biegów?? czy ktoś to robił już??
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 26-10-2009, 08:02   

ossa23 napisał/a:
a jak sie ma wymiana oleju w skrzynce biegów
to się go wlewa
ossa23 napisał/a:
czy ktoś to robił już
znaczy co? jeździł bez oleju????
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 25-11-2009, 19:26   

Od jakiegoś miesiąca mam pewien problem z skrzynią ciecze z niej olej byłem u jednego mechanika i stwierdził ze to dziwne i nie widział nigdzie gdzie to może leciec. Wiec kieruje do was pytanie bo mokro jest wszędzie do okoła uszczelki z dołu zbierają sie krople. Poza tym biegi wchodzą normalnie nic nie zgrzyta nie piszczy. Czy to może być ta uszczelka? Na zdjęciu zaznaczyłem miejsca "saczenia" zaczyna mnie to martwic bo za niedługo zostanę bez oleju w skrzyni i bede jeździł po suchu. Może wystarczy wlać z tych magicznych preparatów uszczelniających.

skrynia.jpg
Plik ściągnięto 32346 raz(y) 26,17 KB

_________________

 
 
 
Bigikozok 
Aghrrrrr :)


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-12-2009, 22:03   

Kurde no i mam problem :) dzisiaj mialem problem z wrzuceniem biegu-jakiegokolwiek,trwalo to chwile no ale potem udalo sie.zauwazylem tez ze podczas jazdy nie chciala wskoczyc 2jka a potem 4rka...:/ problem ze skrzynia czy raczej kwestia sprzegla?
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 15-12-2009, 22:24   

mi się sytuacja identyczna jak Tobie Bigikozok zdarzyła rok temu jak jechałem w focusie ojca - nie szło wrzucić dwójki ani czwórki, ni stąd ni z owąd. czasem też i reszty biegów, pchałem na siłę to wskakiwały, przejechałem tak 90km omijając 2 i 4, myślałem że się bardzo coś spie*** ale ojciec podjechał na stację diagnostyczną z tym i zrobili mu to od ręki, mały koszt, ale nie pamiętam co to było, jak się dowiem jutro i ojciec sobie przypomni to dam Ci znać w temacie.
 
 
 
Bigikozok 
Aghrrrrr :)


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-12-2009, 08:17   

Ok dzieki Maciek czekam na odp, ale wydaje mi sie,ze chyba to inna przypadlosc... dzisiaj rano jade do pracy-wszystko ok.stanalem na chwile odpalam,chce wrzucic bieg-nie da sie...nic kompletnie....jak jest silnik zgaszony biegi wchodza bez problemu.przy odpalonym kompletnie nic.Jesli odpale od razu z jedynki-jedden wielki zgrzyt!!! :/
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 17-12-2009, 23:19   

Już wszystko wiem - w focusie trzeba było przepchać pod ciśnieniem rurki od sprzęgła chyba do skrzyni biegów, bo się przytkało coś. koszt naprawy to było 30pln.
 
 
 
Bigikozok 
Aghrrrrr :)


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-12-2009, 08:44   

No to juz wszystko wiem....dzisiaj dzwonili z warsztatu. Komplet sprzegla + lozysko... Wycena: 1380zl za komplet + lozysko wszystko z Sachsa + 500zl za robote = 1880zl czyli zaj***y prezent pod choinke..... :573: masakra.... Auto od niecalych 2 miechow...
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-12-2009, 08:54   

ja za sprzęgło płaciłem 699 + wysprzęglik chyba 150 i robocizna 450 to jest jakieś 1200 kup swoje części to będzie taniej mechanicy dają marże jak z kosmosu na części
 
 
 
Bigikozok 
Aghrrrrr :)


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-12-2009, 08:56   

Wiesz co dzwonilem do tej hurtowni Fota i tam w sumie wychodzi drozej... komplet + lozysko,nawet z Luka....nie wiem juz sie zgodzilem zeby robili,ale ostatni raz tam bylem....musze se poszukac jakiegos mechanika....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo