Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 19:01 |
Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
Bacha
& Łasia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005 Posty: 587 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 27-05-2005, 20:40
|
|
|
u mnie skrzynia spoko dziala ... wiadomo wsteczny czasem nie chce wejsc ale mam juz sposob na niego... wystarczy przytrzymac lewarek i powoli puszczac sprzegło ... i gra muzyka ... hehe ale mam dzis dobry humor pozdro dla wszystkich |
_________________ http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* ...
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-05-2005, 11:51
|
|
|
U mnie jedynka też czasem ciężko wchodzi, a wsteczny również oczywiście... ale widzę, że to normalka... |
|
|
|
|
JBJ [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2007, 03:36
|
|
|
Temat trochę stary - ale co tam
Na żywotność skrzyni jak i reszty zawiesznia (głównie przedniego) wpływa moim zdaniem przede wszystkim styl jazdy... Jeżeli ktoś lubi robić ciągle "dopałki" mając skręcone koła - znacząco obniża żywotność tychże elementów... Ja robię dopałkę zawsze przy wyprostowanych kołach - przy skręconych kołach działają zupełnie inne siły niż przy wyprostowanych - noomalna fizyka - na oba koła działa inna siła i niestety zawieszenia samochodów jak i przekładnie w większości sobie z tym nie radzą... No i do tego wszystkiego dochodzi jeszcze najzwyklejszy.... pech - czasem trafisz na nowiutką część która mimo wszelkiej uwagi w prowadzeniu autka i tak się zepsuje (złośliwość rzeczy martwych:)). |
|
|
|
|
artisu
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 95 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 20-10-2008, 19:59
|
|
|
Witam,
Zauważyłem pewną "usterkę" skrzyni która wychodzi tylko w określonych warunkach.
Chodzi mi o szybką zmianę z biegu 3 na 4. Kilka razy się ścigałem i skrzynia zamiast 4-ki wrzuciła mi 2-kę przy szybkim ruchu lewarka w tył po prostej. Przy wolnym zmienianiu chodzi OK. Ktoś się z tym spotkał? Co może być przyczyną? |
_________________
|
|
|
|
|
Benon
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 06 Lis 2007 Posty: 249 Skąd: Wiry/Poznań
|
Wysłany: 21-10-2008, 17:14
|
|
|
artisu napisał/a: | Witam,
Kilka razy się ścigałem i skrzynia zamiast 4-ki wrzuciła mi 2-kę przy szybkim ruchu lewarka w tył po prostej. |
Moim zdaniem, sęk w tym, że czwórkę "wbija" się lekko w prawo, a nie po prostej.
Zdarzyło mi się takie coś ze dwa razy, zaraz po tym jak kupiłem pumę i testowałem
Spróbuj bardziej precyzyjnie wybierać biegi, wiem, że podczas ustawki to trudne, bo emocje i wogle, a jak Ci to bardzo przeszkadza, to mechanik to podreguluje. |
_________________
|
|
|
|
|
ossa23 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2009, 22:50
|
|
|
witam. a jak sie ma wymiana oleju w skrzynce biegów?? czy ktoś to robił już?? |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 26-10-2009, 08:02
|
|
|
ossa23 napisał/a: | a jak sie ma wymiana oleju w skrzynce biegów | to się go wlewa
ossa23 napisał/a: | czy ktoś to robił już | znaczy co? jeździł bez oleju???? |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 19:26
|
|
|
Od jakiegoś miesiąca mam pewien problem z skrzynią ciecze z niej olej byłem u jednego mechanika i stwierdził ze to dziwne i nie widział nigdzie gdzie to może leciec. Wiec kieruje do was pytanie bo mokro jest wszędzie do okoła uszczelki z dołu zbierają sie krople. Poza tym biegi wchodzą normalnie nic nie zgrzyta nie piszczy. Czy to może być ta uszczelka? Na zdjęciu zaznaczyłem miejsca "saczenia" zaczyna mnie to martwic bo za niedługo zostanę bez oleju w skrzyni i bede jeździł po suchu. Może wystarczy wlać z tych magicznych preparatów uszczelniających.
skrynia.jpg
|
|
Plik ściągnięto 32345 raz(y) 26,17 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Bigikozok
Aghrrrrr :)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-12-2009, 22:03
|
|
|
Kurde no i mam problem dzisiaj mialem problem z wrzuceniem biegu-jakiegokolwiek,trwalo to chwile no ale potem udalo sie.zauwazylem tez ze podczas jazdy nie chciala wskoczyc 2jka a potem 4rka...:/ problem ze skrzynia czy raczej kwestia sprzegla? |
|
|
|
|
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 15-12-2009, 22:24
|
|
|
mi się sytuacja identyczna jak Tobie Bigikozok zdarzyła rok temu jak jechałem w focusie ojca - nie szło wrzucić dwójki ani czwórki, ni stąd ni z owąd. czasem też i reszty biegów, pchałem na siłę to wskakiwały, przejechałem tak 90km omijając 2 i 4, myślałem że się bardzo coś spie*** ale ojciec podjechał na stację diagnostyczną z tym i zrobili mu to od ręki, mały koszt, ale nie pamiętam co to było, jak się dowiem jutro i ojciec sobie przypomni to dam Ci znać w temacie. |
|
|
|
|
Bigikozok
Aghrrrrr :)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-12-2009, 08:17
|
|
|
Ok dzieki Maciek czekam na odp, ale wydaje mi sie,ze chyba to inna przypadlosc... dzisiaj rano jade do pracy-wszystko ok.stanalem na chwile odpalam,chce wrzucic bieg-nie da sie...nic kompletnie....jak jest silnik zgaszony biegi wchodza bez problemu.przy odpalonym kompletnie nic.Jesli odpale od razu z jedynki-jedden wielki zgrzyt!!! |
|
|
|
|
Maciek
A6 4.2 QUATTRO
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna
|
Wysłany: 17-12-2009, 23:19
|
|
|
Już wszystko wiem - w focusie trzeba było przepchać pod ciśnieniem rurki od sprzęgła chyba do skrzyni biegów, bo się przytkało coś. koszt naprawy to było 30pln. |
|
|
|
|
Bigikozok
Aghrrrrr :)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-12-2009, 08:44
|
|
|
No to juz wszystko wiem....dzisiaj dzwonili z warsztatu. Komplet sprzegla + lozysko... Wycena: 1380zl za komplet + lozysko wszystko z Sachsa + 500zl za robote = 1880zl czyli zaj***y prezent pod choinke..... masakra.... Auto od niecalych 2 miechow... |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-12-2009, 08:54
|
|
|
ja za sprzęgło płaciłem 699 + wysprzęglik chyba 150 i robocizna 450 to jest jakieś 1200 kup swoje części to będzie taniej mechanicy dają marże jak z kosmosu na części |
|
|
|
|
Bigikozok
Aghrrrrr :)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-12-2009, 08:56
|
|
|
Wiesz co dzwonilem do tej hurtowni Fota i tam w sumie wychodzi drozej... komplet + lozysko,nawet z Luka....nie wiem juz sie zgodzilem zeby robili,ale ostatni raz tam bylem....musze se poszukac jakiegos mechanika.... |
|
|
|
|
|