Ja jednak sądzę że przy założeniu tylko stożka i bez gmyrania to może być nawet gorzej niż w Twoim Pusia przypadku. Smutne ale prawdziwe...
Jestem podobnego zdania. Stożek montuje się, jeśli w silniku dokonujemy innych modyfikacji mających na celu podniesienie mocy.
Jeśli silnik jest seryjny to stożek w większości przypadków może nieco zmienić moc czy moment obrotowy często na gorsze, lub przesunąć go w wyższy zakres obrotów co pociągnie zmniejszenie Nm w dolnym zakresie i trzeba kręcić silnik wysoko co podczas normalnego użytkowania auta raczej się nie przydaje. Są oczywiście wyjątki i nie jest to regułą a poza tym jeszcze kwestia jak przeróbka została wykonana.
Jeśli nie planuje się modyfikacji to można założyć sportową wkładkę filtra która w takim przypadku rzeczywiście może poprawić elastyczność.
Stożek dostarcza znacznie więcej powietrza więc automatycznie więcej spalin musi zostać szybciej i sprawniej odprowadzone przez układ wydechowy ale seryjny jest dostosowany do oryginalnego filtra i jego przepustowości.
Tak więc stożkowe filtry jak najbardziej, ale tylko wraz z innymi przeróbkami np: kompletny sportowy dolot i wydech
Tuning to świetna sprawa ale każda modyfikacja pociąga za sobą kolejną
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum